فدراسیون فوتبال فرانسه روز یکشنبه در پایگاه اینترنتی خود از عقد قرارداد با دیدیه دشام برای تصدی پست مربی‌گری تیم ملی این کشور خبر داد.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، فدراسیون فوتبال فرانسه در پایگاه اینترنتی خود نوشت: نوئل لو گرائه رئیس فدراسیون و دیدیه دشام گفتگوهای خود را نهایی کردند و بدین ترتیب دشام به عنوان سرمربی جدید تیم ملی فرانسه انتخاب شد.

قرارداد دشام دو ساله خواهد بود و در صورتی كه تیم این كشور به مرحله نهایی جام جهانی 2014 برزیل دست یابد، دو سال دیگر نیز به مدت قرارداد وی افزوده خواهد شد.

گی استفان، دستیار دشام در المپیک مارسی او را در هدایت تیم ملی فرانسه همراهی خواهد کرد.

لوران بلان که هدایت آبی پوشان فرانسه را به عهده داشت اوایل این هفته به علت عدم توافق با فدراسیون فوتبال فرانسه از تمدید دو ساله قرارداد خود خودداری کرد.

نخستین بازی تیم فرانسه با مربی گری دشام در روز 15 ماه اوت (25 مرداد ماه) در برابر اروگوئه قهرمان جام ملت های آمریكای جنوبی (كوپا آمریكا) خواهد بود. 

پس از این مسابقه، فرانسه مبارزه مقدماتی جام جهانی 2014 را در روز 7 ماه سپتامبر (17 شهریور ماه) در برابر فنلاند و در گروهی آغاز خواهد كرد كه اسپانیا قهرمان كنونی اروپا نیز در آن حضور دارد.


دشام 43 ساله كه به عنوان كاپیتان، تیم ملی فوتبال فرانسه را در جام جهانی 1998 و مسابقات یورو 2000 به پیروزی رساند، در روز 23 ماه مه (3 خرداد ماه) در حالی كه هنوز دو سال از قراردادش با تیم مارسی باقی مانده بود، از این تیم خواست كه وی را ترخیص كند.

برای مشاهده مجله شبانه اینجا کلیک کنید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار