عضو كميسيون كشاورزي، آب و منابع طبيعي مجلس گفت: ناهماهنگي وزارتخانه‌هاي جهاد كشاورزي و صنعت، معدن و تجارت عامل واردات بي‌رويه برنج نامرغوب خارجي است.

علي ايرانپور نماينده مردم  اصفهان و مباركه در مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران با اشاره به واردات بي رويه برنج خارجي به كشور گفت: برخي سياست‌هاي غلط موجود در بخش صنعت،‌ معدن و تجارت كشور باعث شده با وجود حجم بالاي توليدات برنج مرغوب داخلي، واردات برنج نامرغوب و بي كيفيت خارجي افزايش يابد.

وي در ادامه ناهماهنگي ميان وزارتخانه هاي جهاد كشاوزي و صنعت، معدن و تجارت را از عوامل ديگر بي‌ثباتي بازار برنج به عنوان يكي از محصولات اصلي سبد مصرف خانوارهاي ايراني خواند و تصريح كرد: ناهماهنگي در اين دو وزارتخانه باعث شده،‌ يك روز وزارتخانه‌اي اعلام مي‌كند در محصولي به خودكفايي رسيده ايم و كنار آن وزارتخانه اي ديگر اقدام به واردات همان محصول مي‌كند كه اين امر قطعا به ضرر كشاورزان و نارضايتي مردم منجر خواهد شد.

عضو كميسيون كشاورزي، آب و منابع طبيعي با بيان اينكه با واردات بي رويه برنج خارجي از هدف نامگذاري سال جاري به نام توليد ملي،‌ حمايت از كار و سرمايه ايراني دور خواهيم شد،‌ اظهار داشت: يكي از بخش‌هاي تاثيرگذار در اشتغال‌زايي و تامين اهداف شعار سال توجه به حوزه كشاورزي كشور است كه در سالهاي اخير مغفول مانده  و نيازمند توجه مسئولان و بخشهاي ذيربط است.

نماينده مردم  اصفهان و مباركه جلوگيري از واردات بي رويه محصولات بخش كشاورزي و حمايت از توليدكنندگان داخلي را از اولويتهاي مجلس نهم براي حمايت از توليد ملي و توليدكننده داخلي و همچنين افزايش حجم توليدات بومي دانست.

ايرانپور در پايان و در تشريح آخرين اقدامات مجلس براي ايجاد هماهنگي ميان دو وزارتخانه‌ صنعت،‌ معدن و تجارت و جهاد كشاورزي خاطرنشان كرد: در جلسه هفته گذشته مجلس تصويب شد در راستاي هماهنگي هر چه بيشتر توليدكنندگان و مصرف كنندگان و همچنين تثبيت نرخ اقلام كشاورزي مسئوليت امور مربوط به حوزه واردات و صادرات از وزارت صنعت به وزارت جهاد كشاورزي منتقل شود./س3


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار