يک کارشناس سياست خارجي گفت: هرگونه تنظيم مناسبات سياسي، اقتصادي و امنيتي براي افغانستان به شرطي عملیاتی خواهد شد که با حضور جدي و تاثيرگذار همسايه قدرتمند اين کشور يعني ايران همراه باشد.

سيد مصطفي ابطحي در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران با اشاره به برگزاری اجلاس حاميان مالي افغانستان در توکيو گفت: حضور فعال جمهوري اسلامي ايران در اجلاس توکيو نشانگر عزم کشورمان براي همکاري در راستاي توسعه همکاري‌هاي همه جانبه با افغانستان است و اين امر جداي از منافع مشترک في ما بين، گواهي بر رسالت اخلاقي کشورمان است.

اين کارشناس سياست خارجي ادامه داد: هرگونه تنظيم مناسبات سياسي، اقتصادي و امنيتي براي افغانستان به شرطي عملیاتی خواهد شد که با حضور جدي و تاثيرگذار همسايه قدرتمند اين کشور يعني ايران همراه باشد.

ابطحي با بيان اينکه افغانستان، منافع دراز مدت خود با کشورهايي چون ايران را به خاطر معادلات منطقه اي آمريکا، نباید از دست دهد؛ تصريح کرد: درايت امروز دولتمردان افغانستان در برقراري رابطه دوستانه با ايران، ثبات اين کشور را تضمين کرده و هرگونه اشتباه محاسباتي به تشديد تنش هاي منطقه اي و بي ثباتي افغانستان منجر خواهد شد.

وی در پايان با اشاره به اظهارات هيلاري کلينتون که افغانستان را متحد بزرگ خارج از ناتوي آمريکا معرفي کرده بود، خاطر نشان کرد: اظهارات وزير خارجه آمريکا يک ژست سياسي در قبال  به قدرت رسيدن اسلامگرايان در مصر و ليبي است و امروز بيش از هر زمان ديگري ملت افغانستان از آمريکا نفرت دارند.
/ش3
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار