نشست وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با سينماگران يمني ظهر امروز 18 تير با حضور وزير فرهنگ وارشاد اسلامي،رئيس سازمان سينمايي و منتظري در دفتر وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران؛نشست وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با سينماگران يمني ظهر روز يكشنبه 18 تير با حضور سيد محمد حسيني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي،‌جواد شمقدري رئيس سازمان سينمايي در دفتر وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي برگزار شد.
يكي از كارگردانهاي سينمايي كشور يمن در اين نشست گفت:‌از "سيد محمد حسيني" وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي و جواد شمقدري رئيس موسسه سينمايي ايران و همچنين دكتر منتظري و ... تشكر مي‌كنم.
وي افزود:از مسئولان وزارت ارشاد و سينمايي به خاطر تشكيل كارگاه آموزشي براي سينماگران يمني كه بسيار موثر بوده جاي تشكر و قدرداني دارد.
وي ادامه داد:از پيشرفت‌هاي سينماي ايران بسيار شگفت زده شديم كه به خصوص سينماي هدفدار درباره موضوعات اصيل اجتماعي فعال هستند كه اگر اينچنين نبود،پيشرفت‌هاي جمهوري اسلامي تحقق پيدا نمي‌كرد.
وي تصريح كرد:‌بسيار خوشحاليم كه رابطه ما با جمهوري اسلامي از اينجا شروع شد و اين كارگاه براي استفاده كشور يمن از تجربيات جمهوري اسلامي است و ز آن بهره‌ مي بريم.
وي اظهار داشت:‌اميدوارم برگزاري اين كارگاه‌هاي آموزشي تكرار شود و ما همچنين از بورسيه‌هاي تحصيلي در مسائل هنر و سينما استفاده كنيم.
وي خاطر نشان كرد:ما در كشورمان يمن به اين هنر نياز داريم؛چراكه اين هنر در افزايش و آگاهي بين مردم مسلمان يمن نقش اساسي دارد.
در ادامه نشست؛سيد محمد حسيني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با عرض خير مقدم به برادران يمني كه به ايران آمده بودند،گفت:‌شما هم در رسانه‌ها و هم در عرصه هنري و سينمايي فعاليت داريد و اميدوارم اين دوره آموزشي برايتان موثر واقع شود.
وي افزود:هيئت‌هاي متعددي را از مصر،تونس و ديگر كشورها تاكنون داشته‌ايم؛اما ويژگي اين هيئت اين است كه به آموزش بيشتر توجه شده است.
حسيني ادامه داد: جا دارد از جواد شمقدري و منتظري به دليل اينكه تجربيات سينمايي خود را در اختيار اين افراد قرار دادند،تشكر و قدرداني كنيم.
وي تصريح كرد:تمام تلاش غرب بر اين است كه كشورهاي مسلمان با هم ارتباط نداشته باشند و همواره نگاهشان به غرب بوده و در هنر سينما،مقلد غربي ها باشند و از تجربيات يكديگر استفاده نكنند.
حسيني اظهار داشت:ارتباط كشورهاي مسلمان،با يكديگر باعث توجه نخبگان،هنرمندان و اصحاب رسانه مسلمان در كشورهاي مختلف شده و همچنين كاهش وابستگي‌ ما را از غرب فراهم مي‌كند.
وي خطاب به سينماگران يمني عنوان كرد:خوشبختانه شما فرصت كافي خواهيد داشت كه با دستاوردهاي جمهوري ا سلامي به ويژه در زمينه سينما و رسانه آشنا شويد و پس از بازگشت به يمن واقعيت هاي جمهوري اسلامي را براي مردم خود بازگو كنيد.
حسيني در خصوص علاقه مردم ايران به يمن بيان كرد:سلام ما را به مردم يمن برسانيد و بگوييد به دليل اينكه هنگامي كه در صدر اسلام حضرت علي (ع) نامه پيامبر (ص)را براي مردم يمن خواند؛مردم يمن بدون درنگ مسلمان شدند،مردم ايران علاقه خاصي به مردم مسلمان اين كشور دارند.
حسيني بيان كرد:‌كشور يمن به دليل موقعيت حساس و استراتژي و همچنين تسلطي كه بر باب‌المندب و درياي سرخ دارد،مورد طمع غربي‌ها بوده است.
وي ادامه داد:ماشاهد تحول و بيداري در يمن هستيم كه باعث قدرت اسلام‌گرايان شده و غربي‌ها به خصوص آمريكا از اين اتفاق ناراحت هستند.
حسيني اظهار داشت:در گذشته ارتباطات فرهنگي و رايزني‌هايي با هيئت‌هاي متعدد يمني داشته كه به خاطر تحولات اخير در يمن دولت يمن مانع اين فعاليت‌ها شده و اميدوارم تلاش و حركت مردمي به نتيجه برسد و رابطه با كشورهاي اسلامي به ويژه يان كشور باعث گستردگي رابطه‌شود.
حسيني خاطرنشان كرد:در همه عرصه‌هاي هنري،تجسمي،تئاتر،سينما‌،مطبوعات و رسانه‌تجربيات ارزشمندي داريم و اميد است كه در آينده بتوانيم ميزبان هيئت‌هاي يمني،تونسي و بحريني و ديگر كشورها باشيم كه ادامه اين همكاري‌ها منجر به اين شود كه در مقابل فرهنگ غرب و تبليغات هاليوود ايستاده و تاثيرات خوبي را در سطح جهان داشته باشيم./ه



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار