"مهدي آذريزدي" با توجه به آنكه بدون برخورداري از تحصيلات آكادميك تبديل به شخصي ماندگار در عرصه ادبيات كودك و نوجوان شده، به مثابه درختي تناور و شكوفا در قلمرو اين عرصه ادبي است.

"عبدالمجيد نجفي" نويسنده ادبيات كودك و نوجوان،در گفتگو با خبرنگار بخش ادب باشگاه خبرنگاران با اشاره به عطرافشاني درختي تناور و شكوفا با عنوان "مهدي آذريزدي" در تمامي طول تاريخ معاصر ادبيات كودك و نوجوان،افزود:از خصوصيات بارز "آذريزدي" مي‌توان به پيشگامي و پيشقدمي وي در حيطه ادبيات كودك و نوجوان اشاره كرد.
وي نوع زندگي و ساده زيستي آذريزدي را براي اغلب نويسندگان فعال در عرصه ادبيات كودك و نوجوان آموزنده دانست و گفت: "آذريزدي" تحصيلات آكادميك نداشته،اما همواره در عرصه ادبيات كودك و نوجوان چون درختي ثمربخش عطرافسان است.
اين نويسنده تكيه بر افسانه ها و فولكلور ايراني را از خصوصيات ديگر بارز "آذريزدي" برشمرد و در رابطه با نامگذاري روز ادبيات كودك و نوجوان همزمان با سالروز تولد "مهدي آذريزدي" اظهار داشت:تكريم بزرگان،ترسيم افق هايي براي نوقلمان و تازه واردان به عرصه ادبيات كودك و نوجوان بوده و چون فانوسي راه را براي آنها روشن مي‌كند./ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار