شهردار منطقه 20 با اشاره به اینکه عملیات عمرانی پروژه امتداد بزرگراه امام علی(ع) با دقت و سرعت در حال اجراست از آزادسازی معارضین ملکی و تاسیساتی این مسیر خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران عظیم بابایی با اشاره به این مطلب گفت: بزرگراه امام علی(ع) در این منطقه در دو فاز اجرایی امتداد می یابد و معارضین ملکی و تاسیساتی این مسیر که بالغ بر 25 هکتار است آزاد سازی شده و تنها 500 مترمربع از آن باقی مانده که در حال توافق با کارشناسان املاک هستند.
بابایی با اشاره به اینکه فاز اول این پروژه از دولت آباد تا بزگراه شهید آوینی است خاطرنشان کرد:‌ طول مسیر فاز اول، 3 کیلومتر است و تاکنون حدود 290 هزار متر مکعب خاکبرداری، 42 هزار مترمکعب سنگ برداری و 60 هزار مترمکعب سنگ ریزی و 8 هزار مترمکعب خاکریزی و ساب گرید در این مسیرانجام شده و به زودی روکش آسفالت می شود.
وی اتصال بزرگراهی حرم حضرت عبدالعظیم(ع) به حرم امام خمینی (ره) را از اهداف اجرای فاز دوم  پروژه امتداد بزرگراه امام علی(ع) عنوان کرد و یادآور شد: طول مسیر مورد اشاره 3 هزار و 200 متر است که تاکنون یکصدو 30 هزار مترمکعب خاکبرداری، یکصد و 5 هزار مترمکعب خاکریزی، 7 هزار مترمکعب بتون ریزی، 24 هزار مترمکعب قالب بندی در آن مسیر انجام شده است.
شهردار منطقه 20 به همجواری این بزرگراه با اراضی کشاورزی اشاره کرد و اظهار داشت: به منظور هدایت صحیح آبهای سطحی و کشاورزی ساخت 18 مسیر آب گذر در فاز دوم پروژه امتداد بزرگراه امام علی(ع) پیش بینی شده که عملیات اجرایی آن در مراحل پایانی است.
بابایی با اشاره به اینکه فاز دوم پروژه امتداد بزرگراه امام علی(ع) که موجب اتصال بزرگراه شهید آوینی به بهشت زهرا(س) می شود، 60 درصد پیشرفت داشته است، تصریح کرد:‌ بهره برداری از این بزرگراه موجب توسعه پهنه شرقی این منطقه می شود که تدابیر لازم برای تعدیل بار ترافیکی تحمیلی از جمله توسعه دسترسی های همسطح محلی در این مسیر انجام شده است./ف
برچسب ها: شهردار ، منطقه ، عمرانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.