تا حالا شده که احساس کنید کاش تو صد یا صدو بیست سال پیش زندگی می کردید و با زندگی مردم آن دوران آشنا می شدید؟! شاید این حرف به نظر یه آرزو بیاد اما تو گیلان جایی هست که شما می تونید توش به صد یا صدوبیست سال پیش سفر کنید و شیوه زندگی مردم اون دوران را از نزدیک ببینید.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران گيلان باور نمی کنید؟!پس حتما سری به موزه میراث روستایی رشت بزنید. جایی که متخصصان و مهندسان بوم شناسی و مردم شناسی معماری و خانه های روستایی یک قرن پیش گیلان را دوباره چینی کردندو گنجینه با ارزشی را در میان درختان پارک جنگلی سراوان رشت در مسیر راه رشت_قزوین ایجاد کرده اند.

این موزه اولین موزه روباز خاورمیانه است که با هدف معرفی فرهنگ و زندگی مردم گیلان و حفظ آداب سنن در زمینی به مساحت 260 هکتار در 18کیلومتری رشت و در روستای سراوان ساخته شده است.

در موزه میراث روستایی اقلیم، نوع ساختمان و فرهنگ و آداب و رسوم 9 منطقه از گیلان به گونه ای به تصویر کشیده شده ک هر بیننده و گردشگری مزارع، باغات، و تمامی فضای طبیعی یک خانه روستایی را از نزدیک خواهد دید.

در فصل تابستان و روزهای جمعه بازی های بومی محلی ؛ غذاهای محلی در این موزه برگزار می شود و مردم می توانند علاوه بر سیری در تاریخ ؛لحظات شادی در این موزه سپری کنند.

پس اگر اهل تاریخ یا طبیعت هستید ئ یا طالب بازیهای بومی و غذاهای محلی گیلان هستید به هنگام سفر به گیلان سرسبز حتما" سری به موزه میراث روستایی رشت بزنید./س

برچسب ها: موزه ، میراث ، روستایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.