شهرهای الکترونیکی نرم افزار، سخت افزار و پی بستر موردنیاز را برای دسترسی شهروندان در تمام اوقات شبانه روز به پایگاه های داده خدمات دولتی و خصوص بروی شبکه وب فراهم می آورند.

دکتر علی اکبر جلالی پدر علم و فناوری اطلاعات ایران با تاکید بر اینکه ایجاد شهرهای الکترونیک بدون شک یکی از اولویت های اساسی در رسیدن به یک جامعه اطلاعاتی جهانی خواهد بود به خبرنگار فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران گفت: از آن جا که سبک زندگی سنتی امروز بشر متناسب با نیاز جامعه اطلاعاتی که در حال شکل گیری است، نیست ارائه یک الگوی مناسب زندگی با توجه به شرایط فرهنگی و اجتماعی جامعه مورد نظر و مناسب برای جامعه اطلاعاتی یکی از برنامه های مهم شهرهای الکترونیکی است.
وی افزود: ایجاد شهر الکترونیکی تاثیرات بسیاری را در زمینه اقتصادی اجتماعی، فرهنگی و سیاسی برای اداره شهر و شهروندان به دنبال خواهد داشت.
وی اذعان داشت: در زمینه اقتصادی توسعه تجارت الکترونیکی، بانکداری الکترونیکی گسترش استفاده از کارت های اعتباری، کاهش بروکراسی و روند اداری مبتنی بر کاغذ، کاهش هزینه ارائه خدمات و ارتباط ما تجاری شهر با سایر نقاط جهان بخشی از تاثیرات آن خواهد بود.
پدر علم و فناوری اطلاعات ایران خاطر نشان كرد: در شهرهای الکترونیکی بصورت تعاملی، مدیران می توانند به راحتی از پیشنهادات و نظرات شهروندان مطلع شده و در تصمیم گیری های مدیریتی و اداره شهر از آنها استفاده کنند./عط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار