با حمايت هاي اساسي دولت و فرهنگ سازي در خصوص سرمايه گذاري و نيز درجهت توسعه گردشگري و حفظ آثار تاريخي براي نخستين بار سند براي خانه هاي روستايي صادر مي شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران حاضر در محل، تراب محمدي در مراسم افتتاحيه فاز دوم هتل صخره اي لاله كندوان با بيان اين مطلب گفت: استان آذربايجان شرقي به لحاظ قابليت هاي گردشگري، آثار تاريخي و جهاني جز محدود استان هايي است كه شاخص هاي كامل ميراث فرهنگي و گردشگري را دارد تا جايي كه در اين استان كه آثار تاريخي از جمله بازار بزرگ تبريز و مجموعه كليساها ثبت جهاني شده است.

وي جنگل هاي ارسباران، آثار به جا مانده از دوران صفوي در مراغه، 11 گونه آثار اشكاني در جنوب شرق قله ذهاب و نيز آثار به جامانده ازدوره اشكاني از ويژگي هاي مهم اين استان برشمرد و گفت: در سراسر استان آذربايجان شرقي كه 21 شهرستان دارد مسجد جامع تاريخي داريم كه مي تواند گردشگران مذهبي را جذب كند.

محمدي با بيان اينكه دولت با سرمايه گذاري توانسته به رونق گردشگري كمك كند افزود: با توسعه صنعت گردشگري مي توان بخشي از اقتصاد كشور را اداره كرد كه در اثر سرمايه گذاري دولت بخش خصوصي بيش از هزار ميليارد تومان سرمايه گذاري كرده و با فرهنگ سازي، سرمايه گذاران به اين باور رسيده اند كه در سايه اين سرمايه گذاري در سال 91، 19 هتل و مراكز اقامتي و 35 مركز بين راهي و مناطق نمونه گردشگري و كمپينگ ها را تا پايان سال راه اندازي كنيم.

وي اظهار داشت: اين روستا توانسته تورهايي از كشورهاي آسياي شرقي و اروپا را جذب كند و با راه اندازي اين هتل هر آژانسي مي تواند يك تور 30 نفره را به اين هتل بياورد كه اين هتل ظرفيت گردشگران بيشتر را نيز دارد.

مدير كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان آذربايجان شرقي تصريح كرد: روستاي كندوان جزء روستاهايي است كه طبق حمايت هاي اساسي دولت و تصويب قانون براي نخستين بار در آستانه صدور سند توسط شركت توسعه گردشگري ايران است.

همچنين با تدبير هوشمندانه اي كه انجام شده يك كمربندي 45 متري روبروي هتل صخره اي كندوان احداث مي شود از 50 سال قبل يك سري ساخت و سازهاي غير مجاز در اين روستا انجام شده بود كه چهره واقعي كندوان را زشت نشان مي داد.

طبق پيگيري هاي صورت گرفته با احداث روستاي جديد و فراهم كردن زير ساخت ها و فندانسيون ها برنامه داريم بخشي از ساخت و سازها را انجام داده و روستاييان را به روستاي جديد منتقل كنيم.

اين روستا نخستين روستايي است كه در داخل آن فاضلاب صنعتي شهري، همچنين برق و امكانات اينترنتي لحاظ شده است.
همچنين كار اسكن ريزي صخره ها را در برنامه كاري داريم تا با مستند نگاري و خانه سازي و بازسازي و تخريب اين صخره ها جلوگيري كنيم.

وي ادامه داد: در سال جاري 7 هزار مترمربع كف سازي شده و پيش بيني مي شود تا آخر سال دو سوم بقيه روستا را كف سازي كنيم.
براي اينكه اين روستا جزء معدود روستاهايي است كه مي تواند به توسعه صنعت گردشگري كشور كمك كند.

*سهم استان آذربايجان شرقي در جذب توريسم يك ميليون نفر است

مدير كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان شرقي تصريح كرد: با توجه به هدف گذاري صورت گرفته و فرمايشات مقام معظم رهبري براي جذب 7.5 ميليون گردشگر سعي بر آن است كه استان آذربايجان شرقي با برنامه ريزي آژانس ها و تور گردانان را در جهت جذب توريسم حمايت كنند در سال گذشته استان آذربايجان شرقي 522 هزار نفر گردشگر داشته كه مقام اول را به خود اختصاص داده است./عب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار