مسئول راه‌اندازي مركز رشد تخصصي دانشگاه صنعت نفت‌ خبر داد: دانشگاه پيگير دريافت مجوز اصولي اين مركز از وزارت علوم است.


صادق صفارزاده در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان اظهار‌داشت: دانشگاه صنعت نفت به عنوان نخستين دانشگاه تخصصي كشور در زمينه نفت و گاز و با قدمت بيش از 70 سال در تربيت نيروي انساني متعهد و متخصص، در جهت تحقق منويات مقام معظم رهبري در نهادينه سازي توليد علم در كشور و همچنين دستيابي دولت جمهوري اسلامي ايران به جايگاه نخست علمي و فناوري در منطقه، نسبت به تاسيس مركز رشد تخصصي در حوزه نفت، گاز و پتروشيمي اقدام كرده‌است. برنامه كسب و كار اين مركز آماده و به وزارت علوم ارسال شده‌است.


وي با اعلام خبر تجهيز ساختمان مركز رشد تخصصي دانشگاه صنعت نفت، افزود: ساختمان مركز در 10 واحد، در خيابان آزادگان اهواز مستقر شده‌است.

مسئول راه‌اندازي مركز رشد تخصصي دانشگاه صنعت نفت با اشاره به اين‌كه اين مركز با هدف حمايت از تبديل ايده به ثروت راه‌اندازي شده‌است، گفت: رسالت مركز حمايت از ايده‌هاي نوآورانه، توسعه بنيادي اقتصاد ملي و پيشرفت‌هاي تكنولوژيكي و توسعه تسهيلات تحقيقاتي است و به عنوان شتاب‌دهنده نوآوري در وزارت نفت فعاليت مي‌كند؛ به همين منظور فضا، تسهيلات و خدمات مورد نياز كارآفرينان و كسب و كارهاي مبتني بر فناوري را ارائه مي‌كند.

 
صفارزاده با اشاره به انتشار فراخوان در اين زمينه، ادامه‌داد: شركت‌ها و هسته‌هاي فناور كه آمادگي لازم جهت همكاري و فعاليت با اين مركز را دارند مي‌توانند با مراجعه به سايت http://roshd.put.ac.ir ايده‌هاي خود را ثبت كنند. نتايج بعد از بررسي به مخاطبان اعلام مي‌شود.

وي اظهارداشت: مخاطبان اصلي اين مركز 3 گروه شامل فارغ‌التحصيلان دانشگاه‌هاي تخصصي منطقه و استان، نخبگان علمي شاغل در بخش صنعت نفت و افراد فني ماهر و پيشكسوتان صنايع نفت، گاز و پتروشيمي هستند كه مي‌توانند در قالب هسته‌هاي فناور، شركت‌هاي دانش‌بنيان و شركت‌هاي دانشگاهي و شركت‌هاي رشد وارد مركز شوند./س

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.