روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی استان کردستان در واکنش به خبر مدیرکل حفاظت از محیط زیست کردستان منتشر در خبرگزاری فارس، اعلام کرده که پساب تصفیه‌خانه شهرک صنعتی سقز آب‌های سقز را تهدید نمی‌کند.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ،  مدیرکل حفاظت از محیط زیست کردستان در کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان کردستان با محوریت شهرستان سقز در 13 ماه جاری در سنندج گفت: بر اساس آمار و اطلاعات انجام شده فاضلاب شهرک صنعتی شهرستان سقز تهدید جدی برای آب‌های سطحی و زیرزمینی این شهرستان است.

ناصح قادری افزود: بر اساس شواهد و آمار و اطلاعات انجام شده فاضلاب شهرک صنعتی شهرستان سقز تهدید جدی برای آب‌های سطحی و زیرزمینی این شهرستان است.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس اندازه‌گیری‌های انجام شده در فاضلاب شهرک صنعتی، شاخص آن بیش از 10 برابر حد مجاز است و این تهدیدی جدی برای سلامت مردم به ویژه کشاورزان است.

اما روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان هم در واکنش به این خبر اعلام داشته است که پساب تصفیه‌خانه شهرک صنعتی سقز تهدیدی برای آب‌های زیرزمینی شهر سقز نیست بلکه برای آبیاری فضای سبز مورد استفاده مجدد قرار می‌گیرد.

روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی استان کردستان در این جوابیه افزوده است که  60 درصد از کل فاضلاب شهرستان سقز  متعلق به شهرک صنعتی سقز است و 40 درصد مابقی ناشی از پساب واحدهای صنعتی همجوار و خارج از محدوده این شهرک است که به صورت پراکنده و بدون متولی در حال فعالیت است.

بر اساس این گزارش فاضلاب واحدهای صنعتی مذکور خارج از شهرک صنعتی، بدون تصفیه وارد محیط شده و از آلودگی بسیار بالایی برخوردارند.

این در حالی است که شهرک صنعتی سقز دارای فضای سبز به مساحت 80 هزار مترمربع و مجهز به آبیاری قطره‌ای به طول 20 هزار متر است و  بخش عمده  پساب تصفیه‌خانه این شهرک برای آبیاری فضای سبز مذکور در فصول حساس و گرم سال مورد استفاده مجدد قرار می‌گیرد.

شرکت شهرک‌های صنعتی استان کردستان با توجه به بحث توسعه شهرک صنعتی سقز و حل مشکل فاضلاب این شهرک، اقدام به اصلاح و توسعه سیستم موجود و طراحی فاز 2 تصفیه‌خانه شهرک مذکور کرده که هم اکنون طرح مطالعاتی آن توسط مشاوران مربوطه در دست اقدام است و انجام عملیات اجرایی در این خصوص منوط به تامین اعتبار مربوطه توسط دستگاه‌های اجرایی استانی و ملی در آینده‌ای نزدیک است./ج1

برچسب ها: سنندج ، محیط ، سفر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.