نماينده دادستان تهران گفت: متهم (م.ش) سناريوي جالبي را در دفاعيات خود توانسته تعريف و طراحي کند.

به گزارش خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، نماينده دادستان در قبال دفاع از کيفرخواست خود در جايگاه دادگاه قرار گرفته و اظهار داشت: متهم (م.ش) در دفاعيات خود طوري وانمود کرده که گويي به اجبار و چاره اي نداشته و مجبور شده است که به تمام واقعيات اقرار کند.

وي ادامه داد: متهم (م.ش) در دفاعيات خود مي گويد که به خاطر ترس از متهم (ط. ن) اين حرف ها را زده است بنده نمي دانم مگر چه ترسي وجود دارد که متهم تحت فشار قرار گرفته و اين اعترافات را کرده است.

نماينده دادستان تصريح کرد: حتي پس از اينکه چهار بار در يک روز بازپرس محترم به قلم خود(م.ش) مي نويسد که آيا اعترافات را قبول داريد مي گويد خير و پس از آن مجدد تکذيب مي کنيد، آيا باز هم تحت فشار و اجبار بوده است؟

نماينده دادستان با اشاره به اينکه متهم (ط.ن) مي گويد که (م.ش) سه ميليارد و 500 هزار تومان وجه قبول کرده افزود: اگر شما تحت فشار بوديد پس چرا نگفتيد که مبلغ را دريافت کرده ايد، درحالي که آن را تکذيب مي کنيد و آيا اين به معناي دقت و جزئيات و بيانگر علم شما نيست؟ آيا باز هم تحت فشار بوده ايد؟

نجفي با اشاره به اينکه متهم (ط.ن) بيان کرده در مورخ 25.3.90 به دادسرا رفته و موضوع بازداشت در مورخ 90.5.15 صورت گرفته بيان مي کند که متوجه شده است اتفاقاتي افتاده است، تصريح کرد: قاعدتا شما از طريق رسانه ها و دادسرا متوجه برخي رخدادها شده ايد در غيراين صورت از کجا فهميديد؟

وي خاطرنشان کرد: اگرشما واقعا تحت فشار بوديد پس چرا در مورخ 26/12/90 که آزاد شديد اعتراف به تهسيل مال نامشروع داشتيد؟ آيا باز هم در بند بوديد؟

نماينده دادستان افزود: متهم (ط.ن) مبلغ يک ميليارد و 240 ميليون تومان را قبول دارد و بيان مي کند که قبلا توافق شده بود که بين تمام اعضا نصف به نصف تقسيم شود و خود متهم در کيفرخواست بيان مي کند که بالاخره ممکن است پاي هر آدمي بلغزد، آيا واقعا اينگونه اظهارات تحت جبر و الزامات بوده است؟

نماينده دادستان با اشاره به اينکه متهم (م.ش) در مورخ 8.11.90 اظهار مي کند که اين پول از شير مادرهم حلال تر است تصريح کرد: اگر موضوع درآمد سهم سود و به معناي درآمد اضافه باشد در واقع همان سهم مي شود، مگر شما عضو هيئت مديره بوديد که بخواهند به شما سهم سود بدهند؟

نماينده دادستان درخصوص اخذ وجوه ادامه داد: متهم (م. ش) براي شرکت خدمات عمومي به قول خودش کارهاي زيادي را انجام داده بود و به همين دليل خودش را مستحق دريافت اين وجوه مي کرد.

نماينده دادستان خطاب به قاضي سراج گفت: قاضي دربازرسي 29.10.90 در منزل همسر دوم متهم (م.ش) در واقع مديري که کارمند است چگونه مي تواند اموال مشروع زيادي داشته باشد؟

نجفي در تحليل اموال ضبط شده از منزل  همسر دوم متهم(م.ش) تصريح كرد: اوراق مشارکت ارزي به مبلغ 100 هزار يورو، اوراق مشارکت نفت و گاز پارس به مبلغ 50 هزار يورو، سهام شرکت بيمه، سهام موسسه تأمين مالي نوين راهبر به مبلغ 250 ميليون تومان، اوراق مشارکت بانک ملي به مبلغ 400 ميليون تومان، فيش پيش خريد به مبلغ يک ميليارد و 200 ميليون ريال، سهام انتشارات دانش پذير به ميزان 50 درصد، اتومبيل زانتيا، سه دستگاه آپارتمان، سهام شرکت بازرگاني و بين المللي به ميزان 30 درصد، سهام شرکت بين المللي سرانه کيش، سهام و موسسه راهبردي غيرفعال به ميزان 50 درصد، سهام شرکت آب نگار، سهام کاراسازمان، حساب هاي بانکي خود متهم: 74 قطعه 100 دلاري و 985 هزار يورو  بوده است./پ3
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار