مجموعه اشعار مرحوم آیت الله محمد حسین بهجتی(شفق) با عنوان «سرچشمه خورشید» به همت مركز آفرینش های ادبی حوزه هنری و توسط انتشارات سوره مهر منتشر شد.


به گزارش  باشگاه خبرنگاران و به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، مهدی مظفری، كارشناس شعر مركز آفرینش های ادبی حوزه هنری با بیان این مطلب افزود: مجموعه اشعار محمد حسین بهجتی شفق با عنوان «سرچشمه خورشید» در 304 صفحه و در تیراژ 2500 نسخه توسط انتشارات سوره مهر به چاپ رسیده است.
وی افزود: موضوع این كتاب بیشتر اشعار آیینی و مذهبی است و استاد بهجتی شفق هم از شاعران نام آشنای حوزه شعر آیینی هستند كه در این مجموعه شعر بیش از 100 عنوان از اشعار آیینی ایشان كه بیشتر در قالب های شعری غزل و قصیده سروده شده اند، منتشر شده است.
مظفری اظهارداشت: با توجه به این كه آثار استاد بهجتی شفق در زمان حیاتشان كمتر منتشر شده است، حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی تصمیم گرفته كه چاپ اشعار ایشان را در دستور كار قرار دهد و این كتاب حكم مطلعی برای این كار است.
گفتنی است، محمد حسین بهجتی متخلص به شفق در خرداد ماه1314 ه.ش درخانواده ای متدین و مذهبی در اردكان دیده به جهان گشود. وی در سن 7سالگی  به منظور فراگیری دروس ابتدایی به مكتبخانه رفت و با توجه به هوش و استعداد ذاتی كه داشت در مدت 5/1 سال دروس 5 ساله را فرا گرفت . مرحوم بهجتی در سن 12 سالگی وارد حوزه علمیه اردكان شد و از محضر حضرات آیات سید روح الله خاتمی و محمد حایری مقدمات را فرا گرفت. این عالم فرهیخته در سن 16 سالگی به یزد رفت و در مدرسه مصلا در كلاس درس حضرات آیات شیخ محمد علومی و سید علی محمد كازرونی حضور یافت . در آن سالها بود كه با آیت الله مصباح یزدی آشنا شد كه این آشنایی و  دوستی تا پایان عمر ایشان ادامه داشت.
این مجتهد پارسا از اوان كودكی دارای طبع روان و لطیفی در سرایش انواع شعر به ویژه غزل بود و از او دفاتر شعری با نامهای بهار آزادی، سرود سحر، بارش نور و بادهای ازلی به یادگار مانده است. مرحوم بهجتی شفق روز 26 مرداد سال 86 پس از طی یك دوره بیماری در سن 72 سالگی چشم از جهان فرو بست.
در كارنامه ادبی استاد شفق آثاری همچون ؛ سیمای محمد (ص) نور حرا، راز شب، دردی عمیق، دو چشمه نور، پیام بانوی عصمت، مرد خدا، شاهكار آفرینش ، در ساحت نهج البلاغه و در انتظار به چشم می خورد./م
برچسب ها: اشعار ، حوزه هنری ، مجموعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار