فرماندار شهرستان فیروزکوه گفت: با واگذاری منطقه تنگه واشی به بخش خصوصی و انجام سرمایه ‏گذاری ‏های لازم به صورت ریشه ‏ای، بسیاری از مشکلات موجود رفع خواهد شد.

سعید افشار نادری در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار کرد: امکانات زیرساختی موجود در تنگه واشی با جمعیت گردشگران هم‏ خوانی ندارد.

افشار نادری بیان کرد: سامان ‏دهی تنگه واشی با مدیریت واحد امکان ‏پذیر است و این منطقه تنها با جذب سرمایه ‏گذار ساماندهی خواهد شد.

وی افزود: در سال ‏های اخیر به منظور معرفی این منطقه گردشگری، تبلیغات خوبی صورت گرفته اما در زمینه امکانات زیرساختی اقدامات مؤثری انجام نشده است.

فرماندار شهرستان فیروزکوه گفت: طبق روال سالیان گذشته مادامی که بخش خصوصی و سرمایه‏ گذار، اداره منطقه را بر عهده نگیرد، با نظارت بخشداری و با همکاری دهیاری و شورای روستا این منطقه اداره می ‏شود.

وی ادامه داد: با سامان‏دهی این منطقه با مدیریت واحد قطعاً گام‏ های مؤثرتری در راستای انجام فعالیت ‏های فرهنگی صورت خواهد پذیرفت.

فرماندار شهرستان فیروزکوه اظهار کرد: خیل عظیمی از گردشگران هنگام ورود به منطقه با نبود امکانات زیرساختی مناسب مواجه می‏ شوند که این امر نیاز به ارائه راهکار های مناسب و انجام اقدامات مؤثر با اعتبارات و امکانات موجود دارد.

افشار نادری گفت: دستگاه‏ های که متولی فرهنگ هستند، باید گردشگرانی را که از این منطقه بازدید می‏ کنند، به عنوان جامعه هدف خود به شمار آورند و طرح و برنامه‏ های خود را در منطقه اجرایی کنند.

فرماندار شهرستان فیروزکوه ادامه داد: ممنوعیت اسکان گردشگران در شب در تنگه واشی با ساز و کار مشخص در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وی اضافه کرد: با وجود ظرفیت ‏های مناسب گردشگری کماکان این شهرستان فاقد اداره میراث فرهنگی است و این امر مسائل و تبعات خاص خود را برای شهرستان به دنبال دارد.

افشار نادری بیان کرد: ساماندهی منطقه تنگه واشی عزم جدی همه دستگاه‏ ها را در سطح استانی و حتی کشوری می‏ طلبد./س

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.