سخنگوی دولت عراق تاکید كرد این کشور سخت در تلاش است تا از بسته شدن تنگه هرمز و ايجاد تنش ميان ايران و جوامع بين الملل جلوگيري كند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از تلويزيون الفيحاء، در همین حال "علی الدباغ" سخنگوی دولت عراق در يك مصاحبه مطبوعاتي گفت: در حد امكان تلاش مي كنيم تا از بروز تنش‌هایی میان ایران و جوامع بین المللی که به بسته شدن تنگه هرمز منجر می شود، ممانعت به عمل آوريم.

وي افزود: بستن تنگه هرمز منجر به توقف کامل صادرات نفت عراق که بالغ بر يک و هفت ميليون بشکه در روز مي باشد به مناطق جنوبي خواهد شد.


سخنگوي دولت عراق تصريح کرد: صادرات فعلي نفت اين کشور اکنون بالغ بر  دو و دو ميليون بشکل در روز  مي باشد. 

وي افزود:پيشنهادهاي کميته امور اقتصادي دولت عراق براي مدت متوسط وکوتاه مبتني بر افزايش پمپاژ نفت و فعال کردن صادرات آن از طريق بندر ترکي جيهان و همچنين افزايش تعداد نفتکش ها از طريق  زميني و مستقيم به شکل فوري و  راه اندازي خطوط انتقال نفت فعلي و باز گرداندن آن براي استفاده با توان بالا  مد نظر  است.

سخنگوي دولت عراق ادامه داد: براي طولاني مدت پيشنهاد شده که صادرات از طريق دو خط انتقال نفتي سوريه به بندر بانياس و لبنان به بند طرابلس صورت گيرد و همچنين تلاش داريم خط صادرات نفتکش از طريق اردن به بندر عقبه با شيوه سرمايه گذاري راه اندازي کنيم.
همچنين تلاش داريم خطي از طريق  عربستان  سعودي راه اندازي کنيم و اين در صورتي است که مسائل مبهم بين دو کشور  حل و فصل شود.

سخنگوی دولت عراق همچنین شايعات در خصوص بستن هرگونه قرارداد نظامي با بلژيك و فرانسه و ديگر كشورهاي اروپايي را براي خريد تجهيزات تكذيب كرد.
برچسب ها: الدباغ ، ایران ، تنگه هرمز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار