مسوول امور پایگاه‌های اورژانس پیش‌بیمارستانی شهرستان اردستان اصفهان اعلام کرد: در سه ماهه‌ی نخست سال جاری ، چهار حادثه‌ی ویژه‌ی اورژانسی در این شهرستان رخ داد که این حوادث 19 مصدوم و 3فوتی برجای گذاشت.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران اصفهان ولی الله سلامی زاده خاطرنشان کرد: در مدت یادشده کارشناسان فوریتهای پزشکی شهرستان اردستان، به 541 ماموریت شامل 187 ماموریت تصادفی و 354 ماموریت غیرتصادفی اعزام شدند که از 187 حادثه‌ی تصادفی رخ داده در این مدت، 71 مورد در محدوده‌ی شهری و 109 مورد در محدوده‌ی جاده‌های این شهرستان بوده است.

وی شمار ماموریتهای شهری، جاده‌ای و بین مراکز درمانی در موارد غیرتصادفی به ترتیب 268، 37 و 49 ماموریت برشمردو تصریح کرد: در سه ماهه‌ی نخست سال جاری در شهرستان اردستان، چهار حادثه‌ی ویژه‌ی اورژانسی شامل سه حادثه‌ی رانندگی با 15 مصدوم و سه فوتی و یک مسمومیت با منوکسید کربن با چهار مصدوم رخ داد.

سلامی‌زاده با بیان اینکه کارشناسان اورژانس 115 در مدت مذکور، سه مورد احیای موفق را به نام خود ثبت کردند، خاطرنشان کرد: در بهار امسال، بیماری‌های قلبی، داخلی، اعصاب و روان، تنفسی و مسمومیت به ترتیب با 22، 19، 18، 16 و 9 درصد، بیشترین آمار موارد اورژانس غیرتصادفی را به خود اختصاص دادند.

مسوول امور پایگاه‌های اورژانس پیش‌بیمارستانی شهرستان اردستان با اشاره به برگزاری 134 نفر ساعت آموزش طرح بها ویژه‌ی دانشجویان پرستاری این شهرستان در سه ماه ابتدای امسال، اظهار داشت: کارشناسان مرکز فوریتهای پزشکی اردستان در طرح امداد نوروزی و مراسم‌ ملی و مذهبی در نقاط پرتردد و جاده‌های شهرستان، به میزان 870 ساعت، مستقری داشته‌اند.

گفتنی است، مرکز فوریتهای پزشکی شهرستان اردستان اصفهان با برخورداری از پنج پایگاه اورژانس پیش‌بیمارستانی شامل چهار پایگاه جاده‌ای و یک پایگاه شهری، یک اتاق فرمان و 36 کارشناس فوریتهای پزشکی، در حال ارائه‌ی خدمات به مصدومان حوادث و بیماران اورژانسی است./ع

برچسب ها: اصفهان ، اردستان ، اورژانس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.