نمایشگاه منتخب آثار چهارمین جشنواره "سفره های افطاری " از 17 تیر در گالری شماره یك خانه عكاسان ایران افتتاح شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری محمد صالح حجت الاسلامی – دبیر  و طراح جشنواره " سفره های افطاری "در خصوص انگیزه و هدف اصلی برگزاری این جشنواره گفت: رشته اصلی من تدریس جامعه شناسی است، و به تبع فرهنگ غذایی هر جامعه  به عنوان یكی از اركان اصلی نشانه شناسی فرهنگی و جامعه شناسی باید مورد مطالعه قرار گیرد، زیرا غذا و فرهنگ غذایی از جمله سریع ترین نشانه های فرهنگی هر سرزمین است كه صادر یا وارد می شود.

وی تصریح كرد: با نگاه به مسئله فرهنگ غذایی در ماه مبارك رمضان و آمیختگی آن با فرهنگ و سنت مردم، لزوم احیا و حفظ  فرهنگ ایرانی – اسلامی از مسئولیت های خطیر امروز جامعه است.

وی در ادامه با اشاره به تشابهات فرهنگی مسلمانان در سفره های افطار افزود: جمع های خانوادگی در هر كشوری با شروع ماه رمضان و برپا شدن سفره های افطار به عنوان سنت مذهبی ،ما شاهد گسترش تشابهات سنتی - فرهنگی هستیم، سنتی كه وحدت آفرین است، صدرو این فرهنگ و بسط و گسترش آن عزت ملی را به همراه دارد.

وی ادامه داد: به همین منظور و با حمایت های بی دریغ حوزه هنری و خانه عكاسان ایران كه در هر سه دوره گذشته  صورت گرفته است، به امید خدا فراخوان پنجمین دوره این جشنواره معنوی عكاسی با شروع ماه مبارك رمضان منتشر خواهد شدو امید است با ادامه همیاری و مساعدت حوزه هنری ، این جشنواره الهی هر چه باشكوه تر برگزار گردد./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.