دبيرسياسي سابق انجمن مستقل دانشجويان دانشگاه قم با انتقاد از زير سوال رفتن استقلال جنبش دانشجويي گفت: جنبش دانشجويي خود بايد روشنگر و آگاهي دهنده فضاي سياسي کشور باشد.

اسماعيل فضلي زاده دبير سياسي سابق انجمن مستقل دانشگاه قم در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران در تبيين عملکرد جنبش دانشجويي در 18 تير گفت: جريان 18 تير تنها به همان روز محدود نمي شود اما ريشه هاي آن به قبل از 18 تير باز مي گردد.

دبير سياسي سابق انجمن مستقل دانشجويان دانشگاه قم در ادامه افزود: قبل از 18 تير 78 نفوذهايي به انجمن اسلامي که عضو دفتر تحکيم بودند زمينه سواستفاده را براي صاحبان قدرت و ثروت از جنبش دانشجويي به عنوان نماد مطالبه گرايي فراهم ساخت که باعث استحاله فکري، فرهنگي جريان فکري دانشجويان و در ادامه منجر به قضاياي 18 تير شد.

وي در ادامه افزود: صاحبان قدرت و ثروت مي دانستند براي تصرف فکر و جريان نخبگان جامعه از فکر و پتانسيل جنبش دانشجويي استفاده کنند که ديديم عده اي از دانشجويان فريب صاحبان قدرت و ثروت خوردند و عده اي نيز بدون وابستگي به هيچ گروه، دسته اي راه حقيقي را پيدا کردند و در واقع اگر دانشجو آگاه نباشد تکرار اتفاقات سالهاي گذشته دور از تصور نيست.

فضلي زاده با اشاره به تحرکات گروهها و نامزدها براي انتخابات رياست جمهوري سال 92 اظهار داشت: با شروع شدن بحث انتخاباتي رياست جمهوري، شاهد وارد شدن مهره هاي جريان مطرود از نظام انقلاب اسلامي به جريان سياسي كشور هستيم که براي جلوگيري از ورود مهره هاي انحرافي به جهان سياسي کشور بايد به روشنگري در فضاي سياسي کشور پرداخت که اين امر از منويات مقام معظم رهبري نيز هست.

فضلي زاده روشنگري را وظيفه دانشجو و جنبش دانشجويي دانست و افزود: تأکيد رهبري بر پيگيري بحث کرسي هاي آزاد انديشي و ايجاد فضاي تضارب آرا در محل هاي آکادميک، راهکاري بسيار مهم براي ورود به فضاي نقد با رويکرد عقلاني و بدون هياهو است که در تحقق كرسي آزادانديشي هم از سوي دانشجويان و هم از سوي مسئولين شاهد کم کاري ها هستيم که اين امر بايد برطرف شود و همگان در راستاي آن تلاش کنند.

وي در پايان گفت: هر چند جنبش دانشجويي نيست به سال 78 پخته تر شده است و مانند قبل بازيچه دست صاحبان قدرت نيست اما احتمال خطر وجود دارد و لازم است با تقويت بنيان هاي فكري خود از اين امر جلوگيري كند.
/ش3
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار