بیشترین ضعف حاکم بر صنعت چاپ مربوط به مرحله طراحی است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، مسعود نجات عضو انجمن طراحان گرافیک و مشاور چاپ در گفت و گو با روابط عمومی دومین «کنفرانس ملی مدیریت کیفیت در چاپ»، مهم ترین ضعف صنعت چاپ را در عرصه پیش از چاپ خواند و اظهار کرد: به اعتقاد من اگر بتوانیم ضعف های مربوط به عرصه پیش از چاپ که حدود 80 درصد از ضعف های این صنعت را شکل داده اند، رفع کنیم، به اهداف خود رسیده ایم.

وی مرحله پیش از چاپ را مرحله را طراحی معرفی کرد و افزود: بسیاری تصور می کنند مرحله پیش از چاپ، مرحله لیتوگرافی است در حالی که ما در مرحله لیتوگرافی، تامین موارد و نهایتا چاپ مشکل چندانی نداریم و می توان تمامی این مراحل را قابل قبول توصیف کرد.

به گفته نجات، بیشترین ضعف حاکم بر صنعت چاپ مربوط به مرحله طراحی و نتیجه کمبود طراحان آموزش دیده و متخصص است.

این مشاور چاپ ادامه داد: ما متخصصان بسیاری را در عرصه طراحی داریم اما تعدادشان به نسبت فعالیت صنعت چاپ کم است و برای رفع معضلاتی که به آن اشاره کردم، باید آموزش علمی طراحی را جدی بگیریم.

وی از مسئولان برگزاری «کنفرانس ملی مدیریت کیفیت در چاپ» خواست مرحله پیش از چاپ به ویژه طراحی را به نسبت سایر مراحل، جدی بگیرند تا شاهد تقویت آن باشیم.

دومین «کنفرانس ملی مدیریت کیفیت در چاپ» از 24 تا 28 تیرماه سال جاری در سرای اهل قلم، پژوهشگاه فرهنگ هنر و معماری، دانشگاه هنر و پژوهشکده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می شود./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار