دوازده درصد از مرغ بومی کشور در استان گیلان است

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران گيلان ، معاون مدیر کل دفتر امور طیور وزارت جهاد کشاورزی بااشاره به شرایط مساعد جوی گیلان برای پرورش انواع طیور گفت: توسعه کشت توام ، برنج با ماهی و اردک موجب ارتقای درآمد کشاورزان و افزایش تولید طیور بومی در استان گیلان می شود.

مجید غلامی ،با اشاره به اینکه گیلان از جمله استانهایی است که مردم آن در پرورش طیور بومی فعالیت خوبی دارند افزود در حال حاضر 12درصد طیور بومی کشور از آن گیلان است.وی بابیان اینکه این استان از جمله استانهای برتر در پرورش بوقلمون در کشور است ،افزود:یکی از بزرگترین مراکز پرورش بوقلمون کشور در سیاهکل وجود دارد و کارخانه جوجه کشی بوقلمون در شهرستان لاهیجان که اخیرا افتتاح شده است ،فعالیت خوبی دارد.

معاون مدیر کل دفتر امور طیور وزارت جهاد کشاورزی با بیان این مطلب که تقریبا همه طیور بومی کشور عاری از هرگونه آنتی بیوتیک هستند،گفت:در کشور برای تولید مرغ بدون آنتی بیوتیک اقدامات مطلوبی صورت گرفته است و گیلان استان برتر کشور در تولید مرغ سبز است.

وی افزود:از حدود 18هزار واحد تولید مرغ در استانهای مختلف ، در 43 واحد، مرغ بدون آنتی بیوتیک تولید می شود که گیلان با داشتن 12 واحد تولید مرغ بدون آنتی بیوتیک و تولید سالانه 3 هزار و600 تن مرغ سبز مقام اول تولید این محصول سالم و بهداشتی را در کشور دارد.

غلامی با اعلام اینکه خراسان و اصفهان پس از گیلان در رتبه های دوم و سوم قرار دارند افزود: استان گیلان به علت داشتن آب وهوایی معتدل، جایگاه مناسبی برای پرورش طیور به ویژه مرغ بدون آنتی بیوتیک است،وآب وهوای معتدل این استان باعث می شود تا سرعت انتقال ويروسهای بيماری زای طيور کمتر از استانهای گرم و خشک باشد./س

برچسب ها: طیور ، بومی ، بیماری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.