هويت مستقل فيلم كوتاه در برگزاري جشنواره هاي استاني، منطقه اي، ملي و در غايت بين المللي به رخ كشيده مي شود

به گزارش باشگاه خبرنگاران، هاشم ميرزاخاني رئيس هيئت مديره و مديرعامل انجمن سينماي جوانان ايران كه مسئوليت رياست شوراي سياست گذاري جشنواره هاي اين انجمن را نيز بر عهده دارد طي پيامي به 48مين جشنواره منطقه اي سينماي جوان در آستانه برگزاري اين چشنواره با ابراز اين نكته كه انجمن از سه دهه گذشته با يك حركت آرام و عميق آموزش هنرمندان را برعهده داشته است گفت: هويت مستقل فيلم كوتاه را با برگزاري جشنواره هاي استاني، منطقه اي، ملي و در غايت بين المللي  به رخ كشيده ايم.
متن كامل پيام ميرزاخاني به اين شرح است:
 ترويج مباني هنر و تربيت هنرجوياني كه به مدد نگاه تربيت يافته ، بتوانند قاب درست و هنرمندانه‌اي از صحنه‌ ببندند، يكي از مأموريت هاي اصلي  انجمن سينماي جوانان ايران از گذشته تا به حال بوده است.
حاصل اين رويكرد تربيت فيلم سازان و عكاسان با ذوقي بوده است كه با درك واقعيت هاي موجود اطراف خود ، نگاشتن متني با عنوان فيلمنامه، كه در جايي به آسيب شناسي اطراف او و درجايي به شكوه و عظمت فرهنگني اش و به تصوير كشيدن جامعه پيرامونش مي پردازد و در نهايت با  شناخت زيبايي شناسي تصوير يعني آميزه اي هنرمندانه از تركيب بندي ، انتخاب زاويه ديد درست، ريتم و نهايت .... دوربين، صدا، حركت توانسته‌اند نام خود را در دفتر هنر ايران عزيز ماندگار سازند. آموزش هنرمندان جوان به مثابه يك جريان آرام و عميق در سه دهه گذشته در دفاتر انجمن سينماي جوانان ايران وجود داشته و اوج گرفته است وهويت مستقل فيلم كوتاه را با برگزاري جشنواره هاي استاني، منطقه اي، ملي و در غايت بين المللي  به رخ كشيده. گواه اين ادعا تداوم برگزاري جشنواره هاي منطقه اي اين انجمن تا مرز 48مين دوره آن است كه باعث شده هيچگاه چراغ اين هنر والا به خاموشي نگرايد.
اميد است اين دوره از جشنواره با به نمايش گذاشتن اين آثار در قالب فيلم كوتاه ، عكس و همچنين جلسات فيلمنامه خواني و برپايي كارگاه هاي آموزشي در اين مجال ، بتواند علاوه بر شناسايي مستعدين هر حوزه ، نقش آموزشي خود را نيز ايفا نمايد.
اينجانب ضمن تقدير و تشكر از برگزار كنندگان اين جشنواره ارزشمند و تاثيرگذار از درگاه خداوند متعال سعادت و توفيق روزافزون همگان به ويژه جوانان عزيز را در ظل عنايات حضرت ولي عصر (عج) مسئلت مي نمايم.
هاشم ميرزاخاني -رئيس هيئت مديره و مديرعامل

قابل ذكر است عصر امروز – 18 تيرماه – 48مين جشنواره منطقه اي سينماي جوان با شركت مسئولين، هنرمندان و علاقه مندان فيلم كوتاه،  عكس و فيلمنامه  در محل مجتمع فرهنگي و هنري ارشاد رسماً افتتاح خواهد شد.
چهل و هشتمين جشنواره منطقه اي سينماي جوان با نام دنا با حضور 12 استان البرز، تهران، قزوين، قم، بوشهر، سمنان، مازندران، فارس، كهكيلويه و بويراحمد، چهارمحال و بختياري ، اصفهان و همچنين يزد توسط اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان كهكيلويه و بويراحمد و انجمن سينماي جوانان ايران از 19 تا 22 تير در ياسوج برگزار خواهد شد./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار