یک اندیشکده معتبر غربی در تحلیلی راجع به عواقب هرگونه حمله احتمالی نظامی علیه تاسیسات هسته‌ای ایران نوشت: در صورت هر گونه اقدام نسنجیده‌ای، ایران به راحتی می تواند اقتصاد غرب و زیر ساخت‌های نفتی کشورهای عرب متحد آمریکا را در منطقه نابود کند.

به گزارش گروه بين الملل باشگاه خبرنگاران؛ اندیشکده "روسی" در مقاله‌ای به قلم "اندرو برکیز" نوشت: بکارگیری نیروی زمینی علیه ایران غیر ممکن است. اسرائیل نیز موشک‌های برد بلند را برای هدف قرار دادن تاسیسات گسترده هسته‌ای ایران ندارد .

براساس این گزارش‌؛ بدنبال عملیات هوایی تل آویو علیه نیروگاه هسته ای" اوسیراک" عراق در سال 81 میلادی, ایرانیان درس‌های زیادی را فرا گرفته‌اند، از جمله اينكه تاسیسات هسته‌ای خود را در سراسر كشور پراکنده ساخته‌اند.

از سوی دیگر موفقیت اقدام نظامی آمریکا علیه ایران نیز در سایه‌ای از شک و تردید قرار دارد.

این اندیشکده با اشاره به افزایش توانایی‌های هسته‌ای ایران نوشت: از سال 2006 به این سو که تهدیدها علیه ایران بیشتر شدند نه تنها هیچ تغییری در ایران رخ نداده بلکه تاسیسات و مهندسین هسته‌ای ایرانی قدرت کاریشان افزایش یافته است.

*برگ های برنده ایران

اندیشکده روسی در جایی دیگر به برگ های برنده ایران در قبال آمریکا و متحدینش پرداخته و عنوان می دارد:

* بی فایده بودن عملیات خرابکاری

_ از عملیات خرابکاری خیلی نمی توان توقع داشت. آمریکا نیز اشتیاقی برای درگیری با ایران و ارتش 350 هزار نفری این کشور ندارد.

*اقتدار بخش دفاعی ایران

_ برنامه ریزان ایرانی با توجه به موقعیت خاص کشور و مهندسی معکوس و اسکاداران هواپیماهای اف_14 قادر به عملیات دفاعی مناسبی برفراز خاک خود هستند. در کنار این‌ها باید به دفاع موشکی ایران اشاره کرد. احتمالا ایران به نسل پنجم موشک‌های رهگیر روسی دست یافته و از سوی دیگر ایران تاسیسات هسته‌ای خود را پراکنده کرده است.

*وفاداری نیروهای مسلح به جمهوری اسلامی

_ سران ایران با اتکا بر نیرو های مسلح خود گفته‌اند که دست هرگونه متجاوزی را قطع می کنند. بله، در واقع نیروهای مسلح ایران وفادار به نظام خود هستند. به عنوان مثال نیروی هوایی ایران با وجود مشکلات ناشی از تحریم, وفادار به ارزش‌های اسلامی , انقلابی و مذهبی است.

* غیر قابل رسوخ بودن تاسیسات هسته‌ای ایران

_ ایران منطقه‌ای زلزله خیز است و مهندسین این کشور در ساخت تاسیسات هسته‌ای از سخت ترین مواد استفاده کرده اند تا از این تاسیسات محافظت شود.

این مشکل بحدی است که لئون پنتا، وزیر دفاع آمریکا اخیرا اقرار کرده است که بمب های جدید بتون شکن"MPO" نیز برای رسوخ به عمق تاسیسات هسته‌ای ایران باید ارتقا یابند که تازه این هم کافی نیست. بنابراين باید ایران از مهندسین خود در ساخت چنین تاسیسات فوق العاده هوشمندی تشکر کند.

*حمله به ایران یعنی نابودی اقتصاد غرب

_ در صورت هرگونه تهدیدی جدی، ایران تنگه هرمز را مسدود می‌كند. آنگاه اقتصاد جهان به نابودی کشیده شده و زیر ساخت‌های نفتی کشورهای نفت خیز عرب متحمل خسارات سنگینی می‌شوند.

*منافع غرب و صهیونیست‌ها در آماج حملات تلافی جویانه

_ گروه‌های جهادی منطقه در لبنان و فلسطین منتظر سر سوزنی اشاره از سوی ایران هستند تا اهداف غربی و صهیونیستی را در منطقه به آتش بکشانند. در کنار این مسئله, رسانه‌هایی چون الجزیره نیز افکار عمومی منطقه را به سمت هواداری از ایران آماده می سازند.

*موافقت افکار عمومی با فعاليت هسته‌ای

_ فعاليت هسته‌ای در ایران طرفداران گسترده دارد و این مسئله قابل کتمان نیست.

برچسب ها: ایران ، غرب ، بحران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۱
India
mahmoid lamdi
۱۱:۱۵ ۱۸ تير ۱۳۹۱
افتخار ایرانی بودن زیر پرچم ولایت دارم
India
mahmoid lamdi
۱۱:۱۴ ۱۸ تير ۱۳۹۱
افتخار ایرانی بودن زیر پرچم ولایت دارم
آخرین اخبار