قائم مقام وزیر علوم تحقیقات و فناوری از لزوم گسترش همکاری علمی بین المللی موسسات آموزش عالی و غیر انتفاعی با استفاده از تجارب و حمایت های دانشگاه های مادر خبر داد.

ارسلان قربانی، قائم مقام وزیر علوم تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران گفت: درروز چهارشنبه 14 تیر ماه ضمن بازدید از موسسه آموزش عالی شهید اشرفی اصفهانی و ملاقات با مسئولان بر لزوم گسترش همکاری های علمی بین المللی موسسه اموزش عالی شهید اشرفی اصفهانی با بهره گیری از تجارب و حمایت های دانشگاه اصفهان تاکید کردند.

وی افزود: موسسه آموزش عالی شهید اشرفی اصفهانی می تواند با همکاری دانشگاه اصفهان در رشته های علوم انسانی براساس نیازهای کشور و در بحث نگاه دین به علوم انسانی نظریه پردازی نماید که این مهم از خاستگاه بین المللی نیز برخوردار است چنانچه امیدواریم این موسسه بتواند در عرصه های مختلف علمی، فرهنگی و به ویژه بین المللی پیشتاز باشد.

* انعقاد تفاهم نامه بین موسسه آموزش عالی شهید اشرفی اصفهانی و دانشگاه اصفهان
قربانی در ادامه گفت: گسترش همکاری های علمی بین المللی موسسات آموزش عالی آزاد و غیر انتفاعی کشور با بهره گیری از تجارب و حمایت های علمی دانشگاه های مادر از سیاست های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بر شمرد و این همکاری های بین دانشگاهی را در شتاب بخشیدن به گسترش همکاری های علمی بین المللی موسسات آموزش عالی آزاد و غیر انتفاعی، بسیار سودمند و حائز اهمیت دانست.

وی همچنین ضمن انعقاد تفاهم نامه بین موسسه آموزش عالی شهید اشرفی اصفهانی و دانشگاه اصفهان اظهار داشت: موضوع همکاری با دانشگاه اصفهان برای نیل به اهداف تعیین شده شتاب دهنده است و وزارت علوم تحقیقات و فناوری نیز از هر گونه حمایتی در این زمینه دریغ نخواهد کرد.

قربانی خاطر نشان کرد: امیدواریم موسسه آموزش عالی شهید اشرفی اصفهانی در چارچوب همکاری با دانشگاه اصفهان در زمینه همکاری های علمی بین المللی و تحصیلات تکمیلی به ویژه رشته های تحصیلی بین رشته ای، برگزاری دوره های کوتاه مدت زبان فارسی، پذیرش دانشجویان انتقالی از خارج در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و همچنین راه اندازی زبان چینی برای فارسی زبانان و زبان فارسی برای چینی تباران فعالیت های بیشتری از خود نشان دهد./ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار