اطلاع رسانی مناسب در خصوص نحوه استفاده از کارت عابر بانک در روز اول پرداخت یارانه از حجم و افزایش پیک دستگاه های خودپرداز و صف در مقابل شعب بانک و دستگاه های خود پرداز می کاهد.

 

احمدی یکی از شهروندان بجنوردی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد با اشاره به اینکه اکثر افراد برای برداشت یارانه از عابر بانک استفاده می کنند افزود: این ظرفیت این امکان را می دهد تا بتوان در هر ساعت شبانه روز نسبت به برداشت یارانه اقدام کرد اما به دلیل عدم توجه به این نکته ساعات اولیه پرداخت یارانه، بانکها با ازدحام جمعیت رو. برو می شوند.

وی همچنین اجرای پرداخت یارانه ها در پنج شنبه ها و تعطیلی را از جمله دلایل ازدحام جمعیت می داند.

الهی نیز   تصریح کرد: گاه عدم اطلاع نسبت به پرداخت یارانه از سوی عابر بانک برخی از موسسات مالی تایید شده توسط بانک مرکزی موجب ازدحام در بانک ها شده است.

محمدی یکی دیگر از شهروندان بجنوردی نیز با اشاره به اینکه جهت دریافت یارانه ثبت نام نکرده است اظهار داشت: مشکلات برخی از عابر بانک ها در پرداخت یارانه در روز های ابتدایی و عدم پذیرش کارت سایر بانک ها در ازدحام جمعیت موثر است.

کارشناس انفورماتیک امور هماهنگی شعب بانکهای خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با اشاره به ازدحام اولین روز پرداخت یارانه ها در شعب بانکی گفت: شهروندان می توانند علاوه بر دستگاه های خودپرداز و دریافت یارانه با حضور در فروشگاه ها از طریق کارت نسبت به پرداخت هزینه خرید خود اقدام نمایند.

علیرضا صادقی ضمن اشاره به جلوگیری از پرداخت در دستگاه هایATM  (دستگاه های خودپرداز) از سوی برخی از بانکها به این دلیل انجام می گیرد که حجم کارتهای دریافتی این دستگاهها زیاد است و جهت جلوگیری از اختلال در سرویس دهی بانکها این اقدام صورت می گرفت اما اکنون سیستم شتاب به تمام کارت ها در روز اول پرداخت یارانه ها خدمات دهی می کند.

وی با بیان اینکه بانک مرکزی عدم خدمات دهی به تمام کارت در سیستم شتاب را ممنوع کرده و پیگیری می کند افزود: این اقدام بیشتر از سوی بانک هایی صورت می گیرد که تعداد حساب یارانه در شعب آنان قابل توجه است.

صادقی اظهار امیدواری کرد: با اطلاع رسانی مناسب در خصوص نحوه استفاده از کارت عابر بانک در روز اول پرداخت یارانه از حجم و افزایش پیک دستگاه های خودپرداز و صف در مقابل شعب بانک و دستگاه های خود پرداز کاسته شود./س

برچسب ها: اولین ، پرداخت ، یارانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.