پاکستاني ها در اعتراض به آمريکا از لاهور تا اسلام آباد تظاهرات مي کنند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران ، ائتلافی از احزاب سیاسی و گروه های مذهبی پاکستانی، دولت این کشور را تهدید کردند اگر در تصمیم خود درباره بازگشایی مسیر تدارکاتی ناتو به افغانستان تجدید نظر نکند، تظاهراتی تاریخی و طولانی از لاهور تا اسلام آباد برگزار می کنند.

شورای دفاع پاکستان که متشکل از چهل حزب سیاسی، گروه های مذهبی و سازمان های نظامی ممنوعه است از دولت پاکستان خواسته است تا به سرعت در تصمیم خود تجدید نظر کند.

حافظ محمد سعید رئیس جماعت الدعوی وابسته به لشکر طیبه پس از جلسه شورای دفاع پاکستان در کنفرانسی خبری ضمن محکوم کردن تصمیم دولت پاکستان، گفت: ما امروز در جلسه شورای دفاع پاکستان تصمیماتی اتخاذ کردیم. هدف توقف محموله های تدارکاتی ناتو است و ایجاد فشارهای مردمی برای تغییر تصمیم دولت پاکستان. فردا ما تظاهرات گسترده ای را آغاز خواهیم کرد.

مولانا سامی الحق رئیس شورای دفاع پاکستان و رئیس جماعت علمای اسلام از دولت فدرال پاکستان انتقاد کرد و خواستار استعفای دولت شد.

وی گفت: دولت با تصمیم گیری درباره بازگشایی مسیر تدارکاتی ناتو به مجلس پاکستان و همه ملت اهانت کرد. دولت بار دیگر همانند آنچه که پرویز مشرف دیکتاتور نظامی پیشین پاکستان انجام داده بود، کشور را تسلیم آمریکا کرد.

رئیس جماعت علمای اسلام پاکستان افزود: این حکمرانان برای دفاع از منافع ملی و امنیت کشور مناسب نیستند و باید دولت فورا استعفاء کند. هدف از این تظاهرات تاریخی و طولانی از لاهور تا اسلام آباد اول دفاع از کشور در برابر تجاوز آمریکایی ها است و سپس حفاظت از کشور در برابر مشکلاتی است که این حکمرانان به وجود آورده اند.

شورای دفاع پاکستان - که سپاه صحابه را نیز گروه سنی افراط گرای نظامی مسئول حملات علیه اقلیت شیعه در این کشور است، شامل می شود - بیانه ای ده ماده ای در این باره تنظیم کرده است. یکی از مفاد این بیانیه افزایش فشار به دولت پاکستان برای تجدید نظر درباره بازگشایی مسیر تدارکاتی ناتو به افغانستان است. مفاد دیگر قطع رابطه با آمریکا، بازپس گیری امتیازاتی که دولت پاکستان به هند داده است و اجرای مذاکرات صلح آمیز با طالبان از دیگر موارد آن است.

در لاهور اردوگاه هایی برای سازماندهی این راهپیمایی عظیم افتتاح شده است.

رحمان مالک مشاور نخست وزیر پاکستان در واکنش به این راهپیمایی، گفت: مردم پاکستان در احقاق حقوق اعتراضی خود آزادند. اما با هرگونه تخلف از قانون به سختی مقابله می شود.

دولت پاکستان در واکنش به کشته شدن 24 نظامی پاکستانی در حمله نظامی آمریکا مسیر تدارکاتی ناتو به افغانستان را بسته بود، اما هفت ماه بعد پس از عذرخواهی دولت آمریکا این مسیر را دوباره بازگشایی کرد که با مخالفت شدید مردم پاکستان مواجه شد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار