حضور 2 اتم در فاصله فیزیکی 20 متری از یکدیگر که با هم در تعامل و تماس هستند کاربردهای علمی و عملی را برای ما روشن می کنند.

به گزارش خبرنگار دانش هاي روز باشگاه خبرنگاران، برای بار اول است که فاصله ای که بین دو ذره وجود دارد نشان می دهد که دو اتم به فاصله 20 متر از هم از نظر فیزیکی قرار دارند که با هم در تعامل هستند و با هم در تماسند که این خود یک رکورد است.
 
محققان بر اساس این تحقیق کاربردهای عملی می تواند رمز نگاری کوانتومی، کامپیوتر کوانتومی و ارتباطات آینده را شامل می شود.
 
در این‌ آزمایش یک نوع عمل شبیه به شبح از راه دور است که آغوش مجازی نام گرفته است این پدیده، خواص کوآنتومی از دو ذره آنقدر نزدیک که حتی زمانی که ذرات دور و جدا از تغییر در ویژگی های یک ذره را تحت تاثیر قرار می دهد.
اما برای کاربردهای عملی از این آغوش فاصله بین ذرات، پژوهشگران باید بدانند با کمی جابجایی در قبل از آزمایش رخ خواهد داد در عمل ما نیاز به نوع اعلام آغوش به این دلیل داریم که محققان راه برای قرار دادن سیگنالهای اعلام پدیده را داشته باشند.
 





در این آزمایش محققان با لیزر یکی از دو اتم روبیدیوم و جدا کردند و هیجان زده شدند از این که اتم دیگ را که در فاصله 20 متری از اولی قرار داشت، تولید فوتون های توسط لیزر تولید شده بودند در حالت برانگیخته نسبت به اتم اول دارد. این سیگنال اعلام اجازه می دهد که محققان دو اتم را عملاً در هم تنیده کنند./عط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار