يک کارشناس مسائل نظامي گفت: دکترين دفاعي به اين معناست که جمهوري اسلامي از تمام سلاح هاي پيشرفته برخوردار است و به کوچکترين تخطي دشمن پاسخ کوبنده اي مي‌دهد.

ناصر شعباني کارشناس مسائل نظامي در گفتگو با خبرنگار دفاعي - امنيتي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به توانمندي بالاي دفاعي ايران، اظهار داشت: دکترين نظامي کشورمان دفاعي است به اين معنا که جمهوري اسلامي از تمام سلاح هاي پيشرفته برخوردار است و به کوچکترين تجاوز دشمن، پاسخ کوبنده اي مي‌دهد.

وي به اهميت آبراه استراتژيک تنگه هرمز اشاره کرد و افزود: جمهوري اسلامي اعلام کرده که "امنيت يا براي همه يا براي هيچکس" که اين امر، بيانگر اهميت امنيت در خليج فارس است.

اين کارشناس مسائل نظامي ادامه داد: امروزه کشور ايران اين قابليت را دارد که تحريم را با تحريم، تهديد را با تهديد  و حمله نظامي را ده برابر کوبنده تر پاسخ دهد.

شعباني با بيان اينکه کنترل تنگه هرمز در دست ايران است و کوچکترين شيطنت نظامي عليه ايران، مشکلي بزرگ براي دشمنان در پي دارد؛ تصريح کرد: کشورهايي که مي‌گويند گزينه نظامي روي ميزشان است بايد بدانند که ايران از آمادگي بالاي نظامي برخوردار است و اگر کشوري رفتار سوئي در قبال ايران داشته باشد پاسخ قاطعي دريافت خواهد کرد.

وي تهديدات دشمنان را تنها در حد حرف دانست و با اشاره به متضرر شدن غرب از محاصره اقتصادي ايران، خاطرنشان کرد: نمونه بارز پاسخ ايران به تحريم ها عدم فروش نفت به کشورهاي اروپايي است که باعث بالا رفتن قيمت نفت در بازار جهاني شد.
/ش3


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار