يگانهايي از ارتش کلمبيا وارد ابوظبي شده اند تا پس از آموزش زير نظر افسران اسرائيلي ، امريکايي و انگليسي از حکومت حاکم بر امارات در برابر خطراتي که آن را تهديد مي کند محافظت کنند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از هفته نامه خبري فلسطيني المنار، احتمال وقوع اعتراضات مردمي و همچنين مداخله قطر در امارات از خطراتي است که حکومت آل نهيان را در اين کشور تهديد مي کند. 

يگانهايي از ارتش کلمبيا در چارچوب طرحي که هدفش جذب سه هزار جنگجوي کلمبيايي براي ايجاد نيروي ويژه تحت امر اماراتي‌هاست وارد ابوظبي و در خاک امارات مستقر شده‌اند.

منابع رسانه اي اسرائيلي اعلام کردند نخستين گروه از اين يگانها عملا به تعداد هشتصد نفر وارد امارات شده‌اند.

اين منابع گفتند براي جذب اين افراد پولهاي هنگفتي پرداخت مي شود که بسته به درجه سربازي و افسري بين 2800 تا 18 هزار دلار در ماه متفاوت است و يک گروه اماراتي بر پرداخت اين پولها نظارت مي کند.

اين منابع گفتند کارشناساني از اسرائيل و امريکا و انگليس بر آموزش يگانهاي زبده ارتش کلمبيا در امارات نظارت دارند.

هوگو چاوز رئيس جمهور ونزوئلا کلمبيا را "اسرائيل امريکاي جنوبي" ناميده است. اين توصيف چاوز از کلمبيا بيانگر حجم روابط پيشرفته نظامي و امنيتي و اطلاعاتي بين ارتشهاي اسرائيل و کلمبياست.

ناظران معتقدند امکان وقوع اعتراضات مردمي و نگراني دائم از مداخله قطر از طريق عناصر تروريستي از خطراتي است که حکومت امارات را تهديد مي کند .
برچسب ها: کلمبیا ، ارتش ، امارات ، نهیان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار