سمفوني "كارون" كه با الهام گيري از تلاش متخصصان ايراني در مجموعه كارون توليد شده،‌يك حماسه بزرگ ملي و از افتخارات كشورمان است.

حميدرضاشاه‌آبادي،معاون هنري وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در گفتگو با خبرنگار حوزه موسيقي باشگاه خبرنگاران ضمن بيان اين مطلب افزود:رهبر معظم انقلاب اسلامي،‌سال 1391 را "سال حمايت از كار و سرمايه ايراني" ناميدند و به نظر مي‌رسد كه افتخارات ملت ايران،‌ ظرفيت‌هاي بيشتري نسبت به گذشته دارد كه بايد به آن توجه شود و براي اين منظور،هيچ زباني زيباتر، گوياتر و بي واسطه‌تر از زبان هنر نيست.
وي ادامه داد:حماسه بزرگ و اقدام شجاعانه وزارت نيرو در مجموعه‌اي به نام "كارون"‌ كه طي سالها تلاش مهندسان و متخصصان ايراني اتفاق افتاد،بايد به عنوان يك حركت ملي و يك حركت هنري،‌بيش از گذشته به ماندگاري آن افزوده شود.
وي اظهارداشت:سمفوني "كارون" حاصل تلاش چند ساله‌اي است كه دوستان همكار ما در انجمن موسيقي در دوسال گذشته انجام دادند و اين سمفوني را به عنوان يك حماسه بزرگ ملي و يكي از افتخارات كشور، ساختند.
شاه‌آبادي تصريح كرد:در رابطه با سمفوني "كارون" از يك سو بايد جنبه هنري اين كار فاخر و بزرگ را ارزيابي كنيم،زيرا اين اثر،يك ظرفيت بزرگ از توليد هنري كشور ما است.
وي خاطرنشان كرد:به تناسب كارهاي بزرگي كه صورت مي‌گيرد،وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي آمادگي انجام فعاليت‌هاي هنري را دارد و همچنين ما بايد به مناسبت‌هاي مختلفي كه در راه است؛توجه كنيم و براي آنها، قطعه موسيقيايي توليد كنيم كه از جمله قطعه‌هاي مناسبتي مي‌توان به قطعه "شهيد علم" كه به مناسبت سالروز شهادت "شهيد آويني" و قطعه‌اي كه براي شهادت "شهيد احمدي روشن" توليد شد،اشاره كرد./ه
برچسب ها: سمفونی ، کارون ، افتخارات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار