يک کارشناس سياست خارجي گفت: کشورهاي غربي و بويژه آمريکا تلاش دارند تا مسائل سوريه را به بند هفتم منشور سازمان ملل متحد کشانده و اجازه دخالت نظامي را عليه اين کشور صادر کنند.

سيد هادي سيد افقهي در گفت‌وگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران با اشاره به برگزاري اجلاس پاريس با محوريت مسائل سوريه گفت: نشست پاريس در راستاي حمايت از گروه هاي تروريستي و ضد دولتي و از طرفی ايجاد فشار و تشديد تحريم ها برعليه دولت "بشار اسد" برگزار شده بود.

اين کارشناس سياست خارجي در ادامه افزود: کشورهاي غربي و بويژه آمريکا تلاش دارند تا مسائل سوريه را به بند هفتم منشور سازمان ملل متحد کشانده و اجازه دخالت نظامي را عليه اين کشور صادر کنند.

 افقهی تصريح کرد: اين اجلاس نه تنها به حل مسئله سوريه کمکي نخواهند کرد بلکه باعث افزايش جنگ و تشديد آشوب ها و نبردهاي داخلي در اين کشور خواهد شد.

اين کارشناس سياست خارجي با اشاره به عدم حضور روسيه و چين در اجلاس پاریس خاطرنشان کرد: عدم حضور دو کشور روسيه و چين در اين اجلاس نشان دهنده بروز اختلاف هاي عميق در حل مسئله سوريه بوده و باید گفت که راه حل خروج از اين بحران تنها با پافشاری این ملت بر خواسته ها و آرمان های مشروع خود میسر خواهد شد./س3

برچسب ها: بحران ، سوریه ، تحریم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار