رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت:بیش از 83 درصد از مردم کشورمانت تحت پوشش انواع بیمه قرار دارند

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قزوين رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین با بیان اینکه 83.5 درصد از مردم کشورمان تحت پوشش انواع بیمه قرار دارند اظهار داشت : در استان قزوین 96 درصد مردم از بیمه های مختلف درمانی استفاده میکنند .

زینانلو سهم مردم کشورمان در پرداخت هزینه درمان توسط دولت را تنها 20 درصد اعلام کرد و افزود : 54 درصد از سهم درمان توسط مردم ، 18درصد توسط بیمه های پایه و 7و نیم درصد نیز توسط بیمه های خصوصی پرداخت می شود .

وی سهم مردم از پرداخت بیمه در کشورهای دیگر دنیا را تنها 18 درصد برشمرد و ادامه داد : 35 درصد حق بیمه در این کشور ها توسط دولت و بیش از 45 درصد نیز توسط بیمه های خصوصی و دولتی پرداخت می شود .

وی با اشاره به اجرای طرح پزشک خانواده و نظام جامع سلامت در استان قزوین از ثبت نام 40 درصد پزشکان استان در این طرح خبر داد و گفت : اعتماد به نظام درمان کشور از مهم ترین نتایج طرح پزشک خانواده محسوب می شود .

وی عدالت را از مهم ترین خصوصیت نظام ارجاع و پزشک خانواده دانست و ادامه داد : تغییر شیوه نظام ارائه خدمات صندوق بیمه در سطوح مختلف سلامت ، استقرار یک نظام سلامت مطلوب در پاسخ دهی به نیازهای سلامت مردم ، کاهش هزینه های غیر ضروری از جیب مردم ، ایجاد نظام یک پارچه خدمات سلامت و مشاوره ، اجرای عدالت در خدمات سلامت در همه زمینه ها برای اقشار کم درآمد و افزایش کارایی و اثر بخشی منابع انسانی از مهم ترین مزایای طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع می باشد ./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.