صنعت گردشگري از مهمترین منابع تامين درآمد ارزی کشور است .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران فارس استاندار فارس گفت: با توجه به ظرفيت هاي كشور در زمينه جاذبه هاي گردشگري، اين صنعت مي تواند بعد از صنعت نفت، مهمترين منبع تامين درآمد ارزي كشور باشد.

به گزارش روابط عمومي و امور بين الملل استانداري فارس، مهندس حسين صادق عابدين در مراسم افتتاحيه هشتمين نمايشگاه بين المللي گردشگري شيراز، با اشاره به موقعيت استثنايي و ممتاز كشورمان در جذب گردشگران دنيا، اظهار داشت: موضوعات جذب گردشگران در سراسر ايران به فراواني يافت مي شود.

وي با بيان اين كه بر اساس سند چشم انداز 20 ساله كشور، سهم ايران از گردشگري دنيا از 9/ درصد در سال83 بايد به 5/1 درصد در سال 1404 برسد كه معادل 20 ميليون گردشگر خواهد بود، افزود: سهم ايران از درآمد گردشگري جهاني از 7/درصد در سال 83 بايد به دو درصد در سال 1404رشد يابد كه معادل ساليانه حدود 25 ميليارد دلار ورودي درآمد از محل گردشگري خواهد بود.

نماينده عالي دولت در استان فارس با اشاره به اين كه بر اساس گزارش سازمان هاي بين المللي گردشگري، جمهوري اسلامي ايران از نظر جاذبه هاي تاريخي و باستاني در رتبه دهم و از نظر جاذبه هاي طبيعي در رتبه پنجم جهان است، گفت: استان فارس با ثبت يك هزار و 832 اثر ميراث فرهنگي، رتبه اول را در سراسر كشور به خود اختصاص داده است.

صادق عابدين با تاكيد بر اين كه استان فارس ظرفيت جذب گردشگران را در حوزه هاي گوناگوني مانند مذهبي، فرهنگي، پزشكي و طبيعي دارد، افزود: فارس ديار زيبايي ها و سرزمين طبيعت چهارفصل و گوناگوني سنت ها و فرهنگ ها و زبان ها و اقوام است و بايد از اين ظرفيت بالا به بهترين شكل براي جلب گردشگران دنيا استفاده كنيم.

استاندار فارس صنعت جهانگردي را بزرگ ترين و متنوع ترين صنعت دنيا برشمرد و با بيان اين كه برخي از كشورها، توريسم را منبع اصلي درآمد، اشتغال زايي، رشد بخش خصوصي و توسعه زيرساخت ها مي دانند، اظهار داشت: از فرصت هاي گردشگري فارس بايد به عنوان سرمايه اي ارزشمند بهره برد و با فراهم كردن بسترهاي لازم، زمينه مناسب براي حضور گردشگران خارجي را فراهم آورد./س
برچسب ها: گردشگری ، درآمد ، ارزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.