دبير سياست خارجي بسيج دانشجويي دانشگاه علامه طباطبايي گفت: ايران با توجه به حضور نظاميان بيگانه در منطقه و فشار تحريم‌ها، بايد از طريق مجامع اعتراض خود را مطرح کند و به استيفاي کامل حقوق آبهاي سرزميني بپردازد.

فرهاد نظريان دبير سياست خارجي بسيج دانشجويي دانشگاه علامه طباطبايي در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، با اشاره به تحريم‌هاي جديدي صورت گرفته عليه ايران گفت:‌ تحريم‌هاي جديد اروپا عليه ايران حاکمي از دروغ‌گويي‌ها و عدم منطق در گفتگوها دارد و منطق ايران در مذاکرات با گروه 1+5 باعث شد غرب حربه ديگري جز اعمال تحريم عليه ايران نداشته باشد.

وي با بيان اينکه اين تحريم‌ها باعث به دام افتادن خود اروپا مي شود، افزود: اروپا باعث ايجاد اين تحريم‌هاست و قطعا اين هياهوي کاذب و دروغين، مقطعي است و دائمي نخواهد بود.

دبير سياست خارجي مسئول بسيج دانشگاه علامه طباطبايي تصريح کرد: بحث تحريم نفت نه تنها هيچ ضرري به ايران نمي‌رساند بلکه دائما وضعيت آشفته غرب را مورد هجمه قرار خواهد داد.

نظريان اضافه کرد: غرب بايد اين قضيه را متوجه شده باشد که ايران در مقابل تحريم‌ها کوتاه نمي‌آيد و حتما در مقابل تحريم‌ها اقداماتي اساسي را اعمال مي‌کند.

وي با اشاره به طرح 2 فوريتي نمايندگان مجلس براي بستن تنگه هرمز گفت: اين راهکار علي‌رغم اينکه نياز به تصميم گيري جدي دارد، اما بهترين کار براي نشان دادن اقتدار حاکميت ايران براي آبراه‌هاي جنوبي است که قطعا بايد اعمال شود.

نظريان حضور نظاميان بيگانه را در منطقه خليج فارس منفي دانست و بيان کرد:‌ حضور نظاميان بيگانه در منطقه تاثير منفي بر منطقه و کشورها دارد، ايران بايد از طريق مجامع عمومي اعتراض خود را نسبت به اين موضوع مطرح کند و نسبت به استيفاي کامل حقوق آبهاي سرزميني خود بپردازد.

دبير سياست خارجي بسيج دانشجويي دانشگاه علامه طباطبايي تصريح کرد: مسدود کردن تنگه هرمز يک تاکتيک تبليغاتي موثر است که ايران مي‌تواند از اين حربه به نفع خود استفاده کند، البته بستن تنگه هرمز،‌ قطعا کشورهايي را متضرر خواهد کرد، کشورهايي مانند آمريکا، کشورهاي منطقه خليج فارس و حتي ژاپن که 90 درصد نفت خود را از طريق اين آبها عبور مي‌دهد؛ در نتيجه بستن تنگه هرمز نارضايتي آنها را در پي خواهد داشت.

نظريان در پايان با اشاره به نارضايتي برخي کشورها از بستن تنگه هرمز خاطرنشان کرد: نمايندگان و مسولان بايد تدابيري اتخاذ کنند که چگونه با اين نارضايتي‌ها مقابله شود و در تدابير خود بايد همه جوانب را در نظر بگيرند و سپس به بستن اين تنگه اقدام کنند

/ش3

 

برچسب ها: نظریان ، تحریم ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار