امروز در بازار سوم فرابورس از تعداد 170میلیارد تومان سهام بانک خاورمیانه،حدود یک میلیارد 690میلیون و549 هزار سهم به ارزش 1.6هزار میلیارد ریال پذیره نویسی شد.

مصطفی امید قائمی  مدیر عامل فرابورس ایران، در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با بيان اين مطلب گفت: امروزدر حالی که قراربود بانک خاورمیانه هزارو 934ميليارد و 509ميليون ريال  افزایش سرمایه خود را با پذيره نويسي در فرابورس به مدت 10روز تامین کند، در اولین روز پذیره نویسی یک میلیارد 690میلیون و549 هزار سهم به ارزش 1.6هزار میلیارد ریال در بازار سوم فرابورس پذیره نویسی شد و ادامه پذیره نویسی به ارزش  243.9میلیارد ریال به فردا موکول شد.

 وی ادامه داد: بانك خاورميانه  48سهامدار حقيقي و 3سهامدار حقوقي، 4هزار ميليارد ريال سرمايه دارد كه از اين مبلغ 2هزارو 65ميليارد و 491 ميليون ريال از طريق موسسين بانك تامين شده و هزارو 934ميليارد و 509ميليون ريال با پذيره نويسي تامين مي شود.

امید قائمی با  اشاره به ممنوع بودن خريد سهام  با استفاده از كد خريد گروهي "ددد"گفت: خريد سهام از طريق شبكه كارگزاري فرابورس ايران مستلزم وجود كد سهامداري فعال در سيستم شركت سپرده گذاري مركزي است و خريداراني كه كد سهامداري ندارند مي توانند با مراجعه به يكي از كارگزاري هاي فرابورس نسبت به درخواست كد سهامداري اقدام كنند.

مدير عامل شركت فرابورس تصريح كرد: شركت تامين سرمايه سپهر در صورت عدم تكميل پذيره نويسي ،تا سقف 5درصد از سهام بانك متعهد به پذيره نويسي باقي مانده سهام شده است.

امید قائمی افزود: شركت كارگزار ي سهام پويا عامل فروش تعيين شده است و حداكثر ميزان خريد سهام براي هر كد مالكيت اشخاص حقيقي 50هزار سهم و براي اشخاص حقوقي  100هزار سهم در نظر گرفته شده است .

وی تصريح كرد: موافقت هيات موسس با تخصيص سهام بيشتر از حداكثر تعيين شده، به منزله تخصيص قطعي سهام نبوده و منوط به وجود سهام متناسب در زمان عرضه و با رعايت تشريفات مربوط به معاملات در فرابورس است.

مدیر عامل فرابورس با اشاره به اينكه هيچ يك از بانكها اعم از دولتي و غير دولتي و موسسات اعتباري نمي توانند مالك بيش از يك درصد سهام بانك شوندادامه داد: اشخاص حقوقي غير بانكي كه بخشي از سرمايه و يا سهام آنها متعلق به دولت و يا شركت هاي دولتي بوده و يا تحت مديريت بخش دولتي قرار دارند نمي توانند در بانك ،سهامدار باشند.

امید قائمی خاطر نشان كرد: بانك مركزي در روز 23 اسفندماه 1390 مجوز اوليه بانك خاورميانه را صادر كرد كه مجوز پذيره نويسي آن در روز 31 خرداد امسال پس از بررسي هاي لازم در سازمان بورس صادر شد.

وي يادآور شد: با توجه به بند ب ماده 99 قانون برنامه پنجم توسعه ،پس از ثبت شركت در مرجع ثبت شركت ها ،نماد معاملاتي سهام بانك خاورميانه در فهرست نرخ هاي بازار پايه درج مي شود./عب

برچسب ها: بورس ، اقتصاد ، سهام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار