معاون امورعمرانی استانداری مرکزی ازتصویب كلان شهر شدن اراك در شورای عالی شهرسازی و معماری كشور خبر داد.

'هوشنگ بازوند' امروز در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک افزود: این مهم در نشست اخیر شورای عالی شهرسازی و معماری كشور و در اجرای بند 5 ماده 4 قانون تاسیس شورای عالی شهرسازی و معماری ایران و ماده 42 آیین نامه نحوه بررسی و تصویب طرح های توسعه عمرانی محلی، ناحیه ای و منطقه ای تصویب شده است.

وی اظهار كرد: در نشست اخیر شورای عالی شهرسازی و معماری كشور با كلیات كلان شهر شدن اراك موافقت شده و ارزیابی جزئیات آن نظیر الحاق شهرهای سنجان و كرهرود به اراك به كمیته ای مركب از نمایندگان سازمان محیط زیست، وزارتخانه های كشور، دفاع، راه و شهرسازی و دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری محول شده است.

معاون عمرانی استاندار عنوان كرد: كمیته مذكور موظف به بازدید و ارزیابی تخصصی در این خصوص شده و در چند روز آینده تصمیمات كمیته منتخب به عنوان نظر قطعی شورای عالی شهرسازی و معماری ابلاغ خواهد شد.

بازوند تصریح كرد: كلان شهر شدن اراك و الحاق نفاط جمعیتی كرهرود و سنجان به اراك در سفر سوم هیات دولت به استان مركزی مصوب شده بود.

وسعت اراك هم اكنون حدود چهار هزار هكتار و جمعیت آن نزدیك به 500هزار نفر است و با كلان شهر شدن یكهزار هكتاربه وسعت آن اضافه می شود./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.