زد و خوردها بين پليس و دهها جوان الجزائري در شهر المسيلة، در پنجاهمين سالروز استقلال اين كشور، زخمي شدن 70 تن را درپي داشت.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از المحيط؛ شاهدان عيني در اين شهر اعلام كردند، پس از آنكه پليس اين شهر، از اقدام جوانان مبني بر آتش بازي در سالروز استقلال الجزاير جلوگيري كردند، جوانان با به‌ آتش كشيدن چندين اتومبيل و درگيري با نيروهاي امنيتي به سوي آنها سنگ پرتاب كردند و 60 تن از آنها را زخمي كردند و نيروهاي ضد شورشي الجزائري پس از رسيدن به محل، 10 تن از تظاهرات كنندگان را زخمي و پس از آن به بازداشتگاه انتقال داده و با شليك گاز اشك آور، مردم را از محل اعتراضات متفرق كردند.

در همين حال، دقايقي پيش، وزارت كشور الجزاير از دستگاه اطلاعاتي اين كشور خواست تا با تحقيق در مورد علت اين درگيري ها و تظاهرات، نتيجه را فوري به وزارت كشور الجزاير گزارش كنند.

در همين حال، فاتح ربيعي دبيركل حزب النهضة الاسلامي در الجزاير، از برخورد پليس با مردم انتقاد كرد و خواهان آزادي دادن به اقشار مختلف مردم و احزاب سياسي در اين كشور شد.

گفتني است؛ جشن هاي پنجاهمين سالروز استقلال الجزاير از فرانسه، از روز گذشته آغاز شده و اين در حالي است كه اين كشور با فقر روزافزون و مشكلات اقتصادي گسترده اي روبرو است.

برچسب ها: الجزایر ، روز ، استقلال ، درگیری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار