معاون امور صنعت و معدن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: ورود کالاهای قاچاق از مبادی غیر‌قانونی بازار رقابت داخلی را تنگ کرده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبيل اکبر حسینی امروز در گردهمایی صنعتگران و تولید‌کنندگان اردبیل افزود: مشکلات جهانی و داخلی بر توسعه صنعت و رونق تولید تاثیر گذاشته است به طوری که قاچاق کالاهای وارداتی نه تنها بازار رقابت را تنگ کرده است بلکه در برخی از حوزه‌ها به رکود تولید داخلی منجر شده است.

وی با بیان اینکه نوسانات نرخ ارز سبب شده است که از نظر روانی و امنیتی در تامین مواد اولیه اختلال ایجاد شود، گفت: تکنولوژی ماشین‌آلات عرصه‌های تولید و صنعت و فرسوده بودن این ماشین‌آلات از مشکلاتی است که در برخی از حوزه‌ها جلوی رونق تولید را گرفته و معایب و مشکلات متعددی را رقم زده است.

حسینی با اشاره به اینکه در کنار این مشکلات به صورت ملی و استانی نیز بخش صنعت با معضلاتی روبرو است، افزود: کمبود نقدینگی، بازپرداخت نکردن به موقع تسهیلات دریافتی از سوی صاحبان واحدهای تولیدی، ضعف مدیریت در برخی از حوزه‌های تولیدی و صنعتی، ناآشنایی به قوانین ادارات و اختلاف شرکا از جمله آسیب‌ها و مشکلاتی است که حوزه تولید و صنعت استان اردبیل را به شدت تهدید می‌کند.

معاون امور صنعت و معدن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل همچنین گفت: بیشترین تاکید و اولویت ما حمایت از تولید‌کنندگان و صنعتگران به جای واردات محصولات است اما باید توجه کنیم که استان اردبیل در صنایع نوین و متناسب با بازار و نیاز داخلی گام‌های جدی برداشته و با برطرف کردن ضعف زیر‌ساخت‌ها تقویت این حوزه را مدنظر قرار دهند.

حسینی در ادامه افزود: استان اردبیل یکی از استان‌های مستعد بخش کشاورزی و تولیدات دامی است که ما در صنایع تبدیلی و همچنین ایجاد خوشه‌های صنعتی می‌توانیم ضعف‌ها و مشکلات احتمالی را در رونق تولید واحدهای صنعتی و تولیدی برطرف کرده و به این روند شتاب ببخشیم./س 

برچسب ها: اردبیل ، کالای ، قاچاق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.