محققان دريافتند بسياري از رفتارهاي انساني در ميمون ها نيز وجود دارد.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ، محققان به تازگي با آزمايش روي انواع ميمون ها به اين نتيجه دست يافتند که آنها رفتارهاي کاملأ انساني را به صورت غريزي بروز مي دهند.



 مخالفت کردن
ميمون ها در موقعيت هاي مختلف سر خود را به علامت مخالفت و گفتن نه تکان مي دهند.ميمون هاي مادر نيز با خواست نوزاد خود و يا تمايل آنها به بالا رفتن از درخت در اين دوران مخالفت مي کنند.



 درخواست غذا
 ميمون ها با پيش آوردن کف دست باز خود درخواست غذا مي کنند، رفتاري که کاملأ با رفتار درخواستي انسان مشابه است.اين موجودات همچنين رفتارهاي لمس و در آغوش گرفتن را درست مانند انسان بروز مي دهند.ميمون ها همچنين با نگاه کردن و نشان دادن دندان هاي خود غذاي پيشنهادي را رد مي کنند.
 اما در اين تصوير اين ميمون با پوشاندن چشم هاي خود با دست نشان مي دهد که از مزاحمت ميمون هاي ديگر در ساعت خواب خود کلافه شده است.



 بلند خنديدن
 احتمالأ شبيه ترين رفتار ميمون ها به رفتار انسان خنديدن با صداي بلند هنگام قلغلک دادن آنهاست.ميمون ها گاهي حتي قادر به کنترل خنده خود در اين وضعيت نبوده و با جريان متناوب ورود و خروج هوا، از خنده نفس نفس مي زنند.همچنين براي جلوگيري از ادامه اين موقعيت از روي اعتراض و بي صبري فرياد مي زنند.




تشخيص چهره
 ميمون ها مي توانند مانند انسان چهره ها را در ميان جمعيت تشخيص دهند.ميمون ها در آزمايشي که طي آن چهره هاي انسان و ميمون با 180 درجه چرخش به آنها نشان داده شد، توانستند چهره ميمون خاص را تشخيص دهند، اما توجه چندانب به چهره انسان نداشته  و متوجه تغييرات آن نشدند رست مانند انسان که تفاوت چنداني بين چهره چند ميمون قايل نيست.



خوردن تنقلات براي کاهش استرس
ميمون ها در هنگام ناراحتي و يا تحت فشار بودن به خوردن روي مي آورند.برخي نيز نشانه هاي استرس را با خاراندن بيش از حد بدن، خميازه کشيدن، نظافت کردن و يا قدم زدن نشان مي دهند.



استفاده از ابزار
 ميمون ها با توجه به جنسيت خود از ابزارهاي متفاوتي استفاده مي کنند.آنها تنها گونه هاي غير انساني هستند که طيف گسترده اي از ابزار را ساخته و مورد استفاده قرار مي دهند.آنها همچنين قادر به ساخت جعبه ابزار براي استفاده در موقعيت هاي مختلف هستند.



 انتخاب اسباب بازي
 بچه ميمون ها، اسباب بازي هاي خود را با توجه به جنسيت خود انتخاب مي کنند.آنها اسباب بازي مناسب جنسيت خود را ترجيح مي دهند.بچه ميمون هاي نر معمولأ تنها اسباب بازي هاي مناسب پسرها مثل انواع چرخدار آنها را انتخاب مي کنند در حاليکه تنوع اسباب بازي هاي ماده ها بيشتر بوده و شامل عروسک و وسايل خانگي تا انواع کاميون ها مي شود.



بازي دوستانه
 ميمون ها قادر به بازي کردن و همچنين قادر به تشخيص عادلانه بودن آن هستند.در يک بازي آزمايشي ميمون ها در ازاي يک تکه سنگ گرانيت، پاداشي مثل يک حبه انگور يا يک تکه خيار دريافت مي کردند.اما وقتي به برخي از آنها 2 حبه انگور يا 2 تکه خيار داده شد باقي ميمون ها دست از بازي کشيدند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
غزل
۰۷:۱۳ ۱۷ خرداد ۱۳۹۲
خوب بود
آخرین اخبار