معاون دانشجویی و فرهنگی:

ایران حائز رتبه نخست تولید علم در منطقه است

معاون دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به روند صعودی رتبه علمی کشور از رده 51 به 17 دنیا،گفت: ایران حائز رتبه نخست تولید علم در منطقه است.

به گزارش گروه علمي، پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا؛ دکتر آیتی، معاون دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه همایش مدیران تربیت بدنی دانشگاه های علوم پزشکی کشور که در تبریز برگزار شد، گفت: 138 هزار دانشجو در دانشگاه های علوم پزشکی تحصیل می کنند که 5/3 درصد کل دانشجویان کشور را تشکیل می دهد.

وی افزود: دانشجویان علوم پزشکی در آینده نزدیک متولیان بهداشت و سلامت در کشور هستند و سلامت آحاد مردم در اختیار این دانشجویان است.

وی با بیان اینکه ورزش باعث افزایش نشاط و سلامت افراد جامعه می شود، اظهار کرد: وزارت بهداشت برای توسعه ورزش در بین این دانشجویان المپیاد های ورزشی را به صورت سالانه برگزار می کند.

وی با بیان اینکه استقبال دانشجویان از این المپیاد 35 درصد افزایش یافته است، گفت: امسال دهمین المپیاد ورزشی دانشجویان پسر با حضور سه هزار دانشجو در تبریز برگزار می شود.

معاون دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: 50 دانشگاه علوم پزشکی کشور در 12 رشته ورزشی در این المپیاد حضور دارند.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی تبریز بسیار فعال است، خاطرنشان کرد:این دانشگاه در بین دانشگاه های کشور از نظر رتبه علمی مقام پنجم کشور را داراست .

آیتی از دلایل انتخاب دانشگاه علوم پزشکی کلانشهر تبریز به عنوان میزبان این المپیاد را امکانات ورزشی،فرهنگی و رفاهی دانشگاه و جذابیت های تاریخی، فرهنگی و جغرافیایی شهر عنوان کرد.

معاون دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد: باید فعالیت های حوزه تربیت بدنی در راستای فعالیت های پژوهشی و علمی گسترش یابد.

وی از تدوین برنامه ملی افزایش فعالیت های ورزشی در کشور خبر داد و گفت: متولیان تربیت بدنی دانشگاه ها در زمینه های مختلف پروژه های پژوهشی خود را به وزارت بهداشت ارائه دهند.

معاون دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت در خاتمه خواستار اختصاص بخشی از بودجه های فرهنگی و ورزشی به پژوهش در حوزه تربیت بدنی شد.

ورزش باید از حالت تجاری درآید
بر اساس این گزارش، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشكی تبریز نیز با بیان اینكه سلامت بدون ورزش امكان پذیر نیست، گفت: ورزش باید از حالت تجاری در آمده و در خدمت نظام سلامت جامعه قرار گیرد.

رونمايي از پوستر دهمين المپياد فرهنگي ورزشي پسران
بر پایه این گزارش، آیین رونمایی از پوستر دهمين المپياد فرهنگي ورزشي پسران دانشگاههاي علوم پزشكي كشور همزمان با برگزاري گردهمايي مديران تربيت بدني دانشگاههاي علوم پزشكي در مرکز کشوری مدیریت سلامت با حضور معاون فرهنگي و امور دانشجويي وزارت بهداشت و معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني تبريز برگزار شد.

گفتنی است: دهمين المپياد ورزشي دانشجويان پسر دانشگاههاي علوم پزشكي کشور  روزهاي نهم تا نوزدهم شهريور ماه در 12 رشته ورزشي فوتبال، واليبال، بسكتبال، تنيس روي ميز، بدمينتون، شطرنج، كاراته، تكواندو، شنا، كشتي، دو و ميداني و تيراندازي در روزهاي نهم تا نوزدهم شهريور ماه به ميزباني دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتی و درمانی تبريز برگزار می شود./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار