همزمان با برپايي جشنواره فيلم دنا در ياسوج 2 سالن سينمايي افتتاح مي شود.

امين كمالوندي دبير جشنواره فيلم دنا و مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي در گفتگو با خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران گفت: براي اولين بار چهل و هشتمين دوره جشنواره سينماي منطقه جوان به ميزباني شهر ياسوج از 19 تا 22 تيرماه با حضور 157 فيلمساز، فيلمنامه نويس و عكاس از 12 استان كشور برگزار مي شود.

وي ادامه داد: همزمان با برپايي جشنواره نيز كارگاه هاي نقد، آموزش و عكاسي را به عنواني بخشي جديد در كنار بخشهاي مختلف خواهيم داشت.

دبير جشنواره اظهار داشت: براي اولين بار در بخش عكس جشنواره براي متولدين 1369 به بالا جايزه اي ويژه در نظر گرفته ايم.

همچنين در بخش فيلمنامه نويسي جشنواره به جواناني كه يك فيلمنامه براساس متون كهن فارسي يا معاصر تهيه كرده باشند جايزه اي ويژه اهدا خواهد شد.

وي افزود: براي عكاسان جواني كه به بخش مسابقه راه پيدا نكرده اند براي تجربه افزايي و ايجاد فضاي مقايسه بخشي جنبي در نظر گرفته ايم كه آثارشان در گالري باران در كنار بخش هاي اصلي به نمايش مي‌گذاريم.

مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان كهگيلويه و بويراحمد كه به نبود سينما در شهر ياسوج اشاره كرده بود، ادامه داد: در شهر ده دشت سالن سينمايي با ظرفيت 200 نفر داشتيم كه آنان را تخريب كردند، و چون بخش خصوصي توانايي بازسازي آن را نداشت دولت وارد عمل شد كه ما 2 سالن سينمايي يكي با ظرفيت 65 نفر و ديگري با ظرفيت 190 نفر كه آپاراتي است را در اين جشنواره افتتاح خواهيم كرد.

كمالوندي به وجود جوان هاي خلاق در تمامي نقاط كشور اشاره كرد و گفت: جوانان بسيار با استعداد و خلاقي در گوشه و كنار كشورمان وجود دارند كه به دليل توجه نكردن به وجود آن ها از شهرستان به تهران مي‌آيند كه امروز برپايي جشنواره هاي بين المللي فجر در مركز استان ها و ديگر جشنواره ها نشان از اين مي‌دهد كه متوليان فرهنگي متوجه اين موضوع شده اند.

وي با ابراز خرسندي از برپايي جشنواره گفت: هر كدام از فيلمسازان و اهالي رسانه سفير ما در اين جشنواره هستند كه اميد است به بهترين  نحو ممكن اين جشنواره برگزار شود.

وي در آخر به همدلي اهالي رسانه اشاره كرد و گفت: اگر رسانه ها در كنار كارهاي فرهنگي نباشند موضوعات فرهنگي ديده نمي شوند كه جاي دارد زحمات و فعاليت هاي آنها را ارج نهيم./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار