روزنامه انگليسي گاردين فاش كرد: دونالد رامسفلد از سال 2001 برای ناآرامي هاي سوریه دسيسه چيني کرده بود.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه گاردین، گرچه غرب و رژيم اسرائیل هر گونه دخالت در کشور سوریه را رد میکنند، اما "ویسلی کلارک" ژنرال بازنشسته آمریکایی فاش کرد که پس از گذشت چند هفته از حملات 11 سبتامبر 2001 وزیر دفاع وقت آمریکا دونالد رامسفلد تشریح کرد که واشنگتن بر اساس چه برنامه هایي میتواند طی پنج سال نظام شش کشور را آنگونه که میخواهد تغییر دهد!

این شش کشور که شروع آن از عراق بود به ترتیب عبارتند از: عراق، سوریه، لبنان، لیبی، سومالی و سودان.

روزنامه گاردین افزود: عدم پیشرفت برنامه آمریکا در عراق، شکست اسرائیل از لبنان در سال2006، سقوط هم پیمانان دولت سعودی در منطقه یعنی رئیس جمهور تونس زین العابدین بن علی و حسنی مبارک رئیس جمهور مصر ، همه و همه باعث شد تا توطئه آمریکا شکست خورده و آنگونه که باید پیش نرود.

این روزنامه افزود حمله به لیبی به فرماندهی نیروهای ناتو، و تلاش چهار جانبه آمریکا، عربستان، اسرائیل، القاعده، برای هدف قرار دادن سوریه نیز جزئی از همین توطئه است.

روزنامه مذکور اشاره کرد: در واقع ایستادگی ایران، سوریه، لبنان، و عراق در برابر سلطه گري ها آمریکا ـ اسرائیل همان حقیقتی است که موجب نگرانی واشنگتن و همپیمانان دیکتاتورش در منطقه شده است، و این نگرانی به دفاع از حقوق بشر یا آزادی دینی و از این قبیل شعارها، هیچ ارتباطي ندارد!
برچسب ها: رامسفلد ، سوریه ، عراق ، شکست ، افشا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار