سرپرست فنی تیم رباتیك فیروزكوه گفت: در حالی كه اكثر تیم ها با دو یا سه ربات در دو بخش اتواتیك و دستی وارد رقابت ها شده بودند، ربات امدادگر فیروزكوه با امكانات حداقلی به مقام چهارم دست یافت.

'احمد زاهدی' در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: ربات امدادگر نوعی ربات است كه در مناطق آلوده، خطرناك و یا مناطقی كه دچار حادثه زلزله شده باشند، به كار گرفته می شود.

وی با اشاره به زلزله اخیر كشور ژاپن كه تخریب برخی تاسیسات هسته ای این كشور را به دنبال داشت، افزود: از آنجایی كه ورود انسان ها در بحث امدادرسانی به این مناطق بسیار خطرناك بود، از وجود ربات های امدادگر در مدیریت این بحران استفاده شد.

سرپرست فنی تیم رباتیك فیروزكوه تصریح كرد: وظیفه اصلی این ربات ها شركت در عملیات امداد و نجات در محل ریزش آوارها و گزارش یك سری اطلاعات راجع به مصدومان حوادث است كه در اختیار اپراتورها قرار می گیرد.

وی با بیان اینكه در مسابقات جهانی 'مكزیك 2012'، 400 تیم از 40 كشور در دو لیگ امدادگر واقعی و امدادگر مجازی به رقابت پرداختند، خاطرنشان كرد: ربات امدادگر "FKR2” واحد فیروزكوه موفق شد در مراحل ابتدایی از بین 25 كشور شركت كننده مجوز ورود در مسابقات را دریافت نماید و در جمع 17 شركت كننده نهایی قرار بگیرد.

زاهدی ادامه داد: سطح مسابقات بسیار بالا بود و بر خلاف رقابت های 'ایران اوپن 2012' كه فروردین ماه به میزبانی تهران برگزار شد، تیم ها با آمادگی كامل و به بهره گیری از افراد مجرب و ربات های قدرتمند در رقابت ها حاضر شده بودند.

وی گفت: كسب عنوان چهارمی این لیگ توسط ربات امدادگر واحد فیروزكوه كه برای نخستین بار حضور در یك آوردگاه جهانی را تجربه می كرد، یك توفیق الهی بود كه با تلاش مجدانه و همیت تیمی كلیه اعضای گروه به دست آمد.

سرپرست فنی تیم رباتیك فیروزكوه افزود: همه ساله با هدف كاربردی تر شدن این ربات ها و ارتقاء تكنولوژی به كار رفته، پارامترهای جدیدی وارد رقابت ها می شود و لذا مسابقات مكزیك 2012 از سنگین ترین مسابقات سال های اخیر به شمار می رفت.

وی در خاتمه كسب این عنوان را به رغم امكانات و بضاعت حداقلی تیم فیروزكوه و شركت فقط یك ربات در رقابت ها به مردم ایران اسلامی و به خصوص مردم شهید پرور شهرستان فیروزكوه تبریك گفت./س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.