رئیس اداره بازرسی های شهرداری و شورای شهر شهرستانهای استان تهران گفت: بازرسان در هر نهادی به ویژه در مجموعه شهرداری ها، زبان گویای مردم و بازوی توانمند مدیران در مجموعه به حساب می آیند.

"ابوالفضل ملکوتی خواه" در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: شهرداری با وجود آنکه نهادی خودکفا است وظایف بسیاری برعهده دارد که هر فردی در یک مجموعه شهری نیازمند این گونه وظایف و خدمات است.

وی تصریح کرد: انسان از ابتدای تولد تا زمان حیات نیازمند خدمات محوله به شهرداری است که این مهم بر ارزش و اعتبار مجموعه مدیریت شهری که یک مجموعه مردمی و غیر دولتی است، می افزاید.

ملکوتی خواه به بیان اهمیت جایگاه و نقش بازرسی به عنوان یک واحد موثر در مدیریت شهری اشاره کرد و بیان داشت: واحد های بازرسی در تمامی نهادها به ویژه شهرداری وظیفه خطیری به عهده دارند چراکه باید تمام ابعاد و جوانب کار و فعالیت های شهرداری را تحت نظر داشته باشند تا بتواند وظیفه خود را به نحو احسن انجام دهند.

این مدیر مسئول وظیفه اصلی و ذاتی بازرس را کنترل و نظارت دانست و خاطرنشان کرد: مسئولان بازرسی چه در حوزه فرا دستی و چه در زیرمجموعه ها با توجه به نقش مهمی که به عهده دارند، لازم است با قوانین و مقررات شهرداری و شوراهای شهر بخوبی آشنا و آگاه شوند.

وی هدف از این گردهمایی ها را هم انديشي و طرح توجيهي بازرسان شهرداري‌ها و یا دیگر نهادهای شهری عنوان و بیان کرد: پيگيري مسائل و مشكلات و حل آن از سوي بازرسي مي‌تواند يك عامل بازدارنده در جهت بروز يك مشكل تلقي شود که اینگونه نشست ها و گردهمایی ها که عمدتا بصورت کارگاه های آموزشی است، نقش موثری را در جهت این گونه عوامل ایفا می کند.

رییس اداره بازرسی های شهرداری و شورای شهر شهرستانهای استان تهران در ادامه با اشاره به سال پایانی شوراهای اسلامی شهرها خاطرنشان کرد: شوراها در سال پایانی فعالیت خود با توجه به تعهدی که نسبت به برنامه ریزی ها و قول های مردمی بر عهده دارند، تلاش خود را افزایش خواهند داد که این موضوع مسئولان بازرسی را بر دقت بیشتر ملزم می کند.

ملکوتی خواه هدف بازرسی را پیش گیری و اصلاح در روند امور شهرداری ها و یا شوراها دانست و تصریح کرد: داشتن دقت و درایت در واحدهای بازرسی می تواند بسیاری از مشکلات و یا مسائلی که در شهرداری ها اتفاق می افتند بدون هیچگونه دغدغه ایی مرتفع کرد.

وی با بیان اینکه اين گردهمايي‌ها به صورت دوره‌اي در دو قسمت از شهرستان‌هاي استان تهران برگزار مي‌شود و اين دو قسمت مربوط به مناطق جنوب غربي، غرب و جنوب شرقی و شرق بازرسان شهرداري‌هاي استان می باشد، گفت: از آنجايي كه بازرسي و رسيدگي به شكايات مردمي نيز جزء وظايف تعريف شده بازرسي‌ها است نقش آنان در حل مشكلات مراجعان به شهرداري‌ها از اهميت ويژه‌اي برخوردار است./س


برچسب ها: بازرس ، مدیران ، تهران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.