اگر فکر می کنید دستشویی ها تنها مکان های آلوده در محل های کار هستند، سخت در اشتباه هستید.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک در آخرین مطالعات، محققان ۵ هزار سطح مختلف در ساختمان های اداری از جمله شرکت های بیمه، سازمان های بهداشت و سلامت، مراکز خدمات پس از فروش، شرکت های خدماتی و مانند آن را بررسی کردند تا آلوده ترین قسمت های دفاتر کار را مشخص کنند.با انجام این کار مشخص شد آلوده ترین قسمت های یک اداره به ترتیب دستگیره های آب سردکن، دستگیره های مایکروفرها، کیبوردها و دستگیره یخچال ها هستند. از دیگر قسمت های آلوده می توان به ماوس ها، تلفن های رومیزی و لوازم آشپزخانه اشاره کرد. بسیاری از مردم دستشویی ها را مکان های آلوده ای می دانند و سعی می کنند در این محیط ها تا حد امکان بهداشت را رعایت کنند.

اما متاسفانه ممکن است روی میز کار آنها میکروب های خطرناک تری وجود داشته باشند و آنها با خیال راحت روی آن شروع به غذا خوردن کنند. مطالعات بیشتر نشان می دهد بیش از ۵۰۰ نوع مختلف از باکتری ها در اداره ها و دفاتر کار وجود دارد و البته تعداد آنها در محل کار آقایان بیشتر از خانم هاست. اکثر این باکتری ها توسط خود کارمندان و با کارهایی مانند سرفه یا عطسه کردن و جدا شدن سلول ها از روی پوست به محل کار منتقل می شود.

معمولا تعداد و تراکم باکتری ها در میز کار مردان بین ۱۰ تا ۲۰ درصد بیشتر از زنان است. دلیل این موضوع هم کاملا مشخص است. مردان اندام بزرگ تری نسبت به زنان دارند و به همین دلیل پوست بدن آنها با قسمت بیشتری از میز در تماس است. علاوه بر آن معمولا مردان در رعایت نکات بهداشتی نسبت به زنان ضعیف تر عمل می کنند./س

برچسب ها: آلوده ، محل کار ، بیماری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.