معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزكوه گفت: ربات امدادگرFKR2 یك ربات كاملا بومی است كه با استفاده از فناوری بومی و ذهن خلاق دانشجویان و اساتید دانشگاه آزاد فیروزكوه به ثمر نشسته است.

'علی مهدی زاده اشرفی' در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: مشخصه بارز این ربات بومی بودن آن به لحاظ محل ساخت، فناوری بكار رفته در آن و اعضای تیم اعزامی است.

وی گفت: 90 درصد این ربات محصول شهر فیروزكوه است كه با تلاش شبانه روزی اعضا در یكی از كارگاه های دانشگاه به بهره برداری نهایی رسیده است و علاوه بر آن، دو تن از اعضای تیم اعزامی بومی منطقه و اهل شهر فیروزكوه می باشند.

مهدی زاده اشرفی با تقدیر از زحمات و حمایت های بی شائبه 'نقی شجاع' ریاست واحد، خاطرنشان كرد: تاكید بر فعال سازی تیم های تحقیقاتی در سطح دانشجویان و اساتید و حمایت همه جانبه از مقوله پژوهش در دانشگاه، چراغ راه این تیم و دستیابی آن به توفیقات در عرصه بین المللی بود.

وی در خاتمه افزود: شروع فعالیت تیم رباتیك دانشگاه به سال 84 بر می گردد و تیم حاضر كه حائز رتبه چهارمی رقابت های جهانی 'مكزیك 2012' شده است، علاوه بر قابلیت های بالای فنی یك تیم نمونه به لحاظ اخلاقی نیز است./س

برچسب ها: فیروزکوه ، ربات ، امدادگر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.