شهرکرد /

برگزاری ششمین جشنواره کشوری شعر « تمدار بیت » در استان چهارمحال و بختیاری

ششمین جشنواره شعر « تمدار بیت »، در آستانه نیمه شعبان و همزمان با روز قلم، با حضور 154 شاعر، در فرهنگسرای مهرگان اردل در استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اردل گفت: در این جشنواره که در آستانه عید بزرگ نیمه شعبان، و همزمان با روز قلم برگزار شد، 154 شاعر گویش لری، از 8 استان ایلام، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، خوزستان، فارس، اصفهان و چهارمحال و بختیاری حضور داشتند و به شعرخوانی پرداختند.  

علی امینی افزود: این جشنواره، هر ساله با هدف حفظ و پاسداشت گویش های اصیل لری و همچنین تقویت باورهای بومی در شهرستان اردل برگزار می شود.

وی از ارسال 420 اثر به این جشنواره خبر داد و افزود؛ امسال، این جشنواره در دو گروه کمتر و بیشتر از 30 سال، در دو بخش آزاد، و مهدویت و انتظار، برگزار شد که برگزیدگان این جشنواره هم، معرفی و از آنان تجلیل گردید. 

امینی یادآورشد: ترویج و بها دادن به گویش لری از برنامه های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اردل، در حفظ فولکلورهای منطقه است.  

به گزارش باشگاه خبرنگاران شهرکرد: « تمدار » نوعی از شعر بختیاری و لری است که زنان قالی باف، به هنگام قالی بافی بر روی دار قالی، به گویش محلی خود زمزمه می کنند.
شهرستان اردل، با 70 هزار نفر جمعیت، در 70 کیلومتری غرب شهرکرد؛ مرکز استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد./س

برچسب ها: جشنواره ، شعر ، تمدار ، بیت ، اردل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.