سخنگوي وزارت امور خارجه روسيه گزارش داد نشست هايي که از سوي گروه موسوم به دوستان سوريه سازماندهي مي شوند يکطرفه و غيراخلاقي هستند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري ريانووستي، الکساندر لوکاشويچ گفت: روسيه، چين و شماري از کشورهاي ديگر که روابط ديرينه اي با جمهوري عربي سوريه و مردم اين کشور دارند از پيوستن به گروه دوستان سوريه سر باز زده اند چرا که به اعتقاد ما، قالبي که آنها برگزيده اند نه تنها از لحاظ سياسي نادرست است بلکه غير اخلاقي هم هست.

وي گفت: دوستي امريکا و متحدانش با مخالفان سوريه، تنها به درگيريهاي خونين هفده ماهه بين دولت سوريه و کساني که مقابل آن قرار دارند، دامن مي زند که اين تنها به معناي يک چيز است و آن ادامه خونريزي ها و وقوع تراژدي هاي انساني جديد است.

سخنگوي وزارت امور خارجه روسيه در ادامه گفت گروه به اصطلاح "دوستان سوريه" ولي در اصل دشمنان، به جاي سوق دادن طرف هاي درگير در اين کشور به سوي دستيابي به صلح ، رويکرد سياسي - تبليغاتي را در پيش گرفته اند که بر اساس آن سرنوشت سوريه در غياب نمايندگان آن مورد بحث و بررسي قرار مي گيرد و صداي بلند درخواست ها از مخالفان براي مبارزه سازش ناپذير براي سرنگوني بشار اسد ، به گوش مي رسد.

وي گفت: اين درخواست ها با وعده هاي سنگين حمايت هاي مالي و اقتصادي و نيز اشارات پشت صحنه به احتمال استفاده از سناريوي نظامي در سوريه تقويت مي شود.

سخنگوي وزارت امور خارجه روسيه اين مطالب را در پي برگزاري کنفرانس گروه دوستان سوريه که روز جمعه در پاريس و با حضور نمايندگان حدود يکصد کشور برگزار شد ، عنوان کرد.

شرکت کنندگان در اين مذاکرات از روسيه و چين به دليل عدم تمايل آنها براي پيوستن به دولت هاي غربي و عربي در درخواست از بشار اسد رئيس جمهور سوريه براي کناره گيري ، به شدت انتقاد کردند.

هيلاري کلينتون وزير امور خارجه امريکا نيز در سخنراني خود خواستار اعمال فشار کشورهاي شرکت کننده بر روسيه و چين به منظور دست برداشتن آنها از حمايشان از اسد شد.
برچسب ها: لوکاشویچ ، روسیه ، سوریه ، غرب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار