طبق تحقیقات مشخص شده که ویروس پاپیلومای انسانی عامل اصلی سرطان دهانه رحم است که با ساخت واکسن آن در داخل کشور می توانیم زنان را در مقابل این سرطان ایمن کنیم.

دکتر رشید رمضانی، رئیس اداره سرطان وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: شیوع سرطان یک روند جهانی است که ایران هم از این امر مستثنی نیست در حال حاضر میزان ابتلا به سرطان 146 در هر صد هزار نفر است که سالانه 80 هزار بیمار سرطان در کل کشور ثبت می شود.

وی گفت: نظام ثبت سرطان در کل کشور مستقر شده است که باعث شده تا آمار حقیقی از میزان سرطان را ثبت کنیم تا با توجه به این میزان بتوانیم برنامه ریزی های مناسب برای افراد جامعه انجام دهیم.

رمضانی اظهار داشت: سرطان های شایع در کشور به غیر از پوست شامل سرطان سینه، معده، تیروئید، کولون، خون، مثانه، مری، روده کوچک، پروستات و تخمدان است.

وی با تأکید بر این که قدم بعدی در کنترل سرطان 4 اصل پیشگیری، تشخیص زودرس و غربالگری و پروتکل درمانی و توسعه مراکز طب تسکین است تصریح کرد: تا به حال 5 مرکز طب تسکین توسط 5 دانشگاه علوم پزشکی در کشور راه اندازی شده که به بیمارانی که دیگر به درمان جواب نمی دهند برای ادامه زندگی، تسکین درد و حمایت های روانی این مراکز به آنها ارائه خدمت می دهد.

وی ادامه داد: یکی از اهداف اداره سرطان وزارت بهداشت ارتقا آگاهی آحاد جامعه از عوامل خطر ابتلا به سرطان و نشانه ها این بیماری است چرا که این دو عامل به غیر از عوامل ارثی در ایجاد سرطان 50 درصد دخیل هستند.

رئیس اداره سرطان وزارت بهداشت عنوان کرد: یکی دیگر از برنامه ها این اداره آگاهی زنان جامعه از سرطان دهانه رحم است.
 
طبق تحقیقات مشخص شده است که ویروس پاپیلومای انسانی عامل ایجاد سرطان دهانه رحم است که واکسن آن برای استفاده در 4 مرحله در کشورهای آمریکایی ساخته شده است ولی اگر بخواهیم این واکسن را برای تمام زنان توصیه کنیم به دلیل هزینه های بالا قابل اجرا نیست.

رمضانی تصریح کرد: کشور ما توانایی ساخت واکسن را در کشور دارد که با تلاش می تواند آن را در داخل تولید کند تا تمام زنان در مقابل این نوع سرطان واکسینه شوند./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار