هم اكنون هاليوود با تمام توان خود تاريخ سازي نويني را به وسيله سينما انجام مي‌دهد.

مجتبي فرآورده تهيه كننده فيلم هاي سينمايي در خصوص فيلم سازي درباره تاريخ و تمدن ايران به خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: هرگاه ما خواب باشيم ديگران بيدارند و براي ما تاريخ سازي مي‌كنند و هم اكنون هاليوود اين كار را انجام مي‌دهد.

وي ادامه داد: بايد به گذشته تاريخي خودمان بها دهيم و فقط از آن به عنوان ذكر خاطره استفاده نكنيم و از تجربيات آن بهره گيريم.

فرآورده در خصوص ظرفيت هاي بالقوه سينماي تاريخي گفت: كشور ايران چه پيش از اسلام و چه بعد از آن داراي مقاطع درخشاني بوده كه اگر ما از آن ها چشم پوشي كنيم خودمان را از فيض سرشاري محروم ساخته ايم.

وي در همين رابطه اضافه كرد: به عنوان مثال ما هيچ گاه به اين موضوع نپرداختيم كه با وجود آن كه اسكندر به ايران حمله و آن را فتح كرد اما در زمان خروج از ايران لباس بومي و ايراني بر تن همان طور كه مغول ها به ايران حمله كردند ولي فرهنگ و تمدن ايراني باعث شد مغول ها مسلمان شوند.

فرآورده گفت: ما حتي به تاريخ انقلاب و جنگ به درستي نپرداختيم و فقط تعدادي كارهاي مناسبتي محدود و ضعيف در اين حوزه انجام داده ايم كه مي‌تواند آينده  ما را تهديد كند.

وي در خصوص دلايل اين وضعيت گفت: هم هنرمندان و هم اشخاص متولي در ايجاد اين فضا مقصرانه اما سهم متوليان مدعي بسيار بيشتر است و با وجود آن كه سينماي ما متوليان و مدعيان زيادي دارد اما هيچ كدام كار خودشان را به درستي انجام نمي‌دهند.

فرآورده خاطرنشان كرد: هر از چندگاهي به خاطر مناسبت هاي مختلف مسئولان سينما قول هايي در خصوص توليد ‌فيلم ها و سريال هاي مناسبتي مي‌دهند، اما هيچ گاه كار آن ها پيوسته نبوده و به همين دليل بي نتيجه است.

وي در پايان گفت: اميدوارم هر چه زودتر از خواب غفلت بيدار شويم و همانند الان كه بيگانگان مشغول ساخت فيلم ابن سينما هستند، بي تفاوت نباشيم و در حق مشاهير خود حكم نكنيم./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ابرهیم
۲۳:۳۴ ۱۷ تير ۱۳۹۱
خوب بود
آخرین اخبار