کارشناسان معتقدند دو سوم زنان بعد از ازدواج بین 6تا 12 کیلوگرم افزایش وزن پیدا می کنند.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، تقريباً 90 درصد زنان بعد از ازدواج دچار اضافه وزن مي‌شوند. اضافه وزني که خيلي‌ها معتقدند از اثرات ازدواج است. اما بايد بگوييم اين چاق شدن‌ها هيچ ربطي به زندگي مشترک شما ندارد؛ بلکه گناهش پاي عشقي است که به همسرتان احساس مي‌کنيد!

به طور متوسط وزن يک خانم بعد از ازدواج نزديک به هفت كيلوگرم افزايش پيدا مي‌كند و در 56 درصد از موارد اين اتفاق بين چهار تا شش ماه بعد از شروع زندگي مشترک رخ مي‌دهد. دليلش هم اين است که در اين زمان اكثر زنان به حداكثر آرامش بعد از آغاز زندگي مشترک رسيده‌اند و مانند قبل كنترلي روي ميزان غذا خوردن‌شان ندارند. نزديک به يک دهم از زنان هم به دليل هم غذا شدن با همسر خود به طور ناخودآگاه بيشتر از حد معمول غذا مي‌خورند و كالريهاي بيشتري مصرف مي‌كنند. براي تفريح به رستوران مي‌روند و همانقدري غذا مي‌خورند که همسرشان مي‌خورد!

كارشناسان به اين چاقي، اضافه وزن عشق مي‌گويند و معتقدند دوسوم زنان بعد از ازدواج بين 6 تا 12 كيلوگرم افزايش وزن پيدا مي‌كنند، يک چهارم زنان كمتر از شش كيلوگرم اضافه وزن پيدا مي‌كنند و متأسفانه در 12 درصد آنها ميزان اضافه وزن به بيش از 12 كيلوگرم مي‌رسد و حتي ممکن است دچار چاقي مفرط شوند!بنابراين اگر در شروع زندگي مشترک يا در آستانه ازدواج هستيد، توجه داشته باشيد كه هر روز نزديک به 500 كالري غذاي كمتري نسبت به همسر خود احتياج داريد: فقط مصرف چند كالري اضافه در روز مي‌تواند در درازمدت خود را به شکل اضافه وزن نشان دهد.
 
 برای مشاهده مجله شبانه اینجا کلیک کنید
برچسب ها: پیک نیک ، شبانه ، غذای سالم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار